„Zrušení vlaků na této trati se podařilo oddálit minimálně do 30. června. Do této doby mají zástupci společnosti OREDO možnost jednat s jednotlivými obcemi na trati, kde se budou snažit obhajovat svůj záměr,“ uvedl radní města Kopidlno pro oblast dopravy Ladislav Komárek.

Podle Tomáše Hradeckého ze společnosti OREDO by však jejich návrh vedl ke zlepšení dopravní obslužnosti.

„Pro největší město na trati, Libáň, by to znamenalo podstatné zlepšení. Autobusy by zajížděly přímo na náměstí, zatímco nádraží leží dva kilometry od středu obce. To by znamenalo zlepšení i pro další obce, protože by získaly lepší spojení do Libáně,“ vysvětlil Tomáš Hradecký.

Tomáš Hradecký dále argumentuje tím, že zavedení autobusů místo vlaků by znamenalo nižší náklady pro kraj a zároveň zlepšení dopravní obslužnosti.
Cestující se podle Tomáše Hradeckého rovněž nemusejí obávat toho, že by trať byla úplně zrušena. „Návrh počítá s tím, že osobní vlaky by dále jezdily o sobotách, nedělích a svátcích. Trať by měla i nadále význam pro nákladní dopravu,“ uvedl Hradecký.

Pokud se autobusy podaří prosadit, společnost OREDO předpokládá nárůst počtu cestujících. „Došlo by ke stoprocentní náhradě vlaků,“ ujistil Hradecký.