VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zpátky na Nordkapp! Expedice vsází na Octavii GreenLine

Ml. Boleslav/Praha - Příznivci úsporné jízdy míří opět na nejsevernější místo Evropy, dojet tam chtějí na dvě nádrže

23.7.2014
SDÍLEJ:

V cíli. Česká výprava dobyla Nordkapp.Foto: Marek Tomíšek a David Kazda

Vloni touto dobou se Marek Tomíšek a David Kazda, dva pravidelní účastníci Škoda Economy Run a zároveň řidiči, kteří se i mimo soutěže v úsporné jízdě snaží jezdit co možná nejekonomičtěji, chystali na cestu na nejsevernější místo Evropy, na Nordkapp. Chtěli tam s Octavií 1,6 TDI dojet na pouhé dvě nádrže.

To se nakonec nepodařilo. Hranici polárního kruhu však pokořili. Letos je Marek Tomíšek odhodlaný Nordkappu dosáhnout.


Rok se s rokem sešel a opět se blíží vaše cesta na sever a zase zpátky. Co bude letos jinak?
Letos bude jinak spousta věcí. Například pojedeme s jiným autem a i v jiné sestavě, protože David Kazda letos jet nemůže. Budeme mít také doprovodné vozidlo, což nám mnohé usnadní. Ale i pomyslnou laťku máme posazenou trochu výše.

Už vloni jste se těšili na Octavii Greenline a letos v ní na expedici hodláte vyrazit. Jaké s ní za uplynulý rok máte zkušenosti?
Octavii GreenLine jsem týden testoval, a to i v běžném provozu. Na horní hranici rychlostních limitů jsem s ní jezdil okolo 4 litrů na 100 kilometrů, což je vzhledem k častým jízdám po Praze i po dálnici rychlostí 130 kilometrů v hodině skvělý výsledek. Jsem přesvědčený, že to je hlavně zásluhou „šestikvaltu", a věřím, že při extrémně úsporné jízdě se dostaneme pod 3 litry.

Pojedete stejnou trasou, nebo už vám předchozí zkušenost nějaký ten kilometr ušetří?
Trasa bude podobná, přes Německo si chceme ale část trasy zkrátit. Sice půjde jen o pár kilometrů, ale hlavně se tím vyhneme kritické dálnici.

Budete se snažit uspořit každý kilogram nákladu a zároveň náklady na cestu? Opět vás čeká stan, vařič a tak podobně?
Jak už jsem zmínil, letos díky doprovodnému vozu povezeme pouze to nejnutnější, což by mělo být na výsledku také znát. Ani stan a vařič letos nepovezeme, budeme se snažit vyhledávat levnější místní ubytování i stravování.

Takže letošní expedice bude o poznání komfortnější zážitek. Povězte, jakého zájmu se vůbec dočkala vaše loňská cesta? Získali jste díky tomu sponzory, kteří vám aktuální expedici ulehčí?
Loňská expedice se dočkala poměrně velkého ohlasu a vyjednávání bylo díky tomu samozřejmě mnohem jednodušší, jelikož už jsme mohli ukázat loňský výsledek.

Kdy zapečetíte nádrž a vydáte se na cestu?
Pokud se nic nezmění, tak by měl být start podobně jako loni začátkem srpna, konkrétně druhého a to opět v Praze.

Berete s sebou i něco na oslavu?
Bylo by dobré něco připravit, ale pivo, které jsme s sebou měli minule, to nebude. Na Nordkappu jsme na studené pivo chuť neměli. Takže budeme muset zvolit něco, co zahřeje.

Autor: Martin Weiss

23.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vojtěch Němec.

Němec: Přišel jsem jako posila. To chci splnit!

Skládka odpadu. Ilustrační foto.

Kraj chystá setkání se starosty. Budou velkým tématem odpady?

K vážné nehodě se hasiči museli přímo prodírat

Střední Čechy – Těžká dopravní nehoda na Pražském okruhu u Jesenice nejenom zkomplikovala provoz na této dálniční komunikaci, ale také přinesla vážné problémy hasičům. Ve čtvrtek to připomněl Petr Svoboda z centrály středočeských hasičů, jenž současně upozornil na dlouhodobou potíž: zvláště na dálnicích se řidiči nechovají tak, jak by měli. Pokud dojde k maléru a oni přijíždějí ke koloně, postaví se tak, jak dorazili. A pěkně auto na auto, takže manévrovat je pak složité. 

OBRAZEM: Před Škoda Muzeem vzniká kluziště

Mladá Boleslav – Oblíbené kluziště na parkovišti před muzeem Škoda připravují pro zájemce o rekreační bruslení všech věkových kategorií pracovníci odborné firmy. Z tohoto důvodu bude parkování v této lokalitě omezené.

Kam na Boleslavsku za zábavou? Vyberte si!

Boleslavsko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT