VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Živnostníci zuří kvůli omezení reklamy v Boleslavi

Mladá Boleslav - Nové nařízení rozšířilo zákaz větších reklamních ploch na celou Mladou Boleslav, pro malé firmy to může být pohroma.

17.1.2012 12
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Bergman

Pro jedny pohroma, jiní to vítají.

Z ulic Mladé Boleslavi má zmizet velká část reklamy.

Jednatel autoservisu v Dukelské ulici, Vlastimil Šimlík, nevěřil vlastním uším, když slyšel o nařízení vedení města Mladá Boleslav k omezení reklamy v ulicích. Jeho firma je ve městě skoro dvacet let a do reklamy investuje dost peněz.

Reklama ani na plotě či na domě?

„To už si nemůžu dát ani reklamní ceduli na plot, aniž bych absolvoval půlroční řízení s úřady? To nás už chtějí zlikvidovat úplně, nebo co? Jasně vidím, že krize se projevuje víc a víc, práce není a nové zákazníky potřebujeme. Bez toho nemáme šanci, aby nás lidi objevili, pidinápisu na dveřích si nikdo nevšimne. Myslím, že to není úplně domyšlené a nesouhlasím s tím,“ řekl Deníku podnikatel Šimlík.

A rozhodně s takovým názorem není sám. „Město vede zejména ODS a TOP 09, které by měly podporovat živnostníky, ale zatím dělají pravý opak. Nejsem si přitom vědom, že by se tady v Mladé Boleslavi nějak dramaticky porušovala pravidla a bylo tady přeplakátováno, toho jsem si tedy nevšiml,“ říká provozovatel obchodu na Severním Městě.

Další lidé zase kritizují, že město hodlá regulovat i plochy soukromých vlastníků, což považují za zásah do jejich vlastnictví. Podle informací Deníku už kvůli tomu někdo podal stížnost na ministerstvo vnitra.

Většina ostatních lidí by ovšem regulaci reklamy uvítala. „Rozčilují mě stohy letáků ve schránce, lístečky za stěračem a billboardy, kam se podíváš,“ říká šestašedesátiletý Miloš Vaněk z Mladé Boleslavi.

Zákaz větších reklamních ploch ovšem není nic nového, platil už od roku 2005, ovšem pouze v rozšířeném centru Mladé Boleslavi. Podle nového nařízení se týká území celého města, tedy včetně okrajových a příměstských čtvrtí.

Nové opatření zároveň řeší i otázku umísťování nejrůznějších letáků na přední sklo za stěrače aut, což je třeba za deště pro řidiče dost nepříjemná záležitost. „Tenhle způsob reklamy je u nás ve městě úplně zakázaný, lidé by tím tedy neměli být obtěžováni,“ sdělil právník magistrátu Ladislav Řípa. Praxe je ovšem obvykle úplně jiná.

Už žádné jezdící a chodící reklamy

Nařízení města se dotkne také nejrůznějších „jezdících billboardů“, které často parkují v atraktivních lokalitách. Podobná vozidla od ledna mohou stát na stejném místě maximálně tři dny, poté jim městská policie může uložit pokutu až do výše několika tisíc korun.

Pod kontrolou jsou i pěší kampaně, takže nejrůznější dealery letáků už Boleslaváci nebudou potkávat tak často. „V žádném případě to ale nesouvisí s politickým bojem, regulace neplatí třeba právě pro prezentace politických stran a hnutí, netýká se ani charity nebo vzdělávacích akcí,“ upřesňuje právník Ladislav Řípa.

Živnostníci i přes všechna vysvětlení rozhodně nadšení nejsou, reklama je pro ně totiž základ konkurenčního boje. „Chápu, že reklama může v některých případech hyzdit město nebo historické památky a je potřeba ji nějak kontrolovat, ale přece není řešení všechno šmahem zakázat,“ myslí si Jana Horáková, která prodává v malém obchodě se smíšeným zbožím na periferii.

Z nařízení města:

„Veřejně přístupným místem mimo provozovnu se pro účely tohoto nařízení rozumí prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužící obecnému užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru a místo viditelné z veřejných prostorů.“

Jak nesmí být reklama šířena

• panely, plakáty, letáky a tiskoviny kromě těch, které jsou umístěny na určených plakátovacích plochách, na základě smlouvy uzavřené s městem
• tabule, tyče, pulty či jiné konstrukce a zařízení, ať pohybující se, nesené, opřené či zavěšené, včetně jejich osvětlení, umístěné bez předchozího písemného souhlasu města
• zařízení na fasádách objektů a plotech, s výjimkou objektů ve výstavbě a rekonstrukci, umístěná bez předchozího písemného souhlasu města
• letáky, navštívenky a vizitky šířené pochůzkovým způsobem bez předchozího písemného souhlasu města
• dopravní prostředky, u nichž je hlavním účelem jízdy šíření reklamy, bez předchozího písemného souhlasu města
• dopravní prostředky, umístěné na veřejně přístupném místě za účelem šíření reklamy po dobu delší jak tři dny
• plakáty, letáky, navštívenky či vizitky umísťované za stěrače či jiné součásti silničních motorových vozidel

Akce, na které se zákaz nevztahuje

• charitativní akce
• prezentace politických stran a hnutí,
• shromáždění, pouliční průvody a manifestace svolané podle zvláštního právního předpisu,
• vzdělávací a charitativní akce,
• akce pořádané nebo spolupořádané městem nebo příspěvkovými organizacemi a organizačními složkami zřízenými městem
• akce pořádané na základě smlouvy uzavřené mezi pořadatelem a městem

Autor: Šárka Charousková

17.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Veronika Vrecionová.

Veronika Vrecionová: Vesnickým obchodům a hospodám velmi ublížilo zavedení EET

Kamila Hanzlíková se narodila 6. února, vážila 2,75 kg a měřila 46 cm. S maminkou Michaelou a tatínkem Alešem bude bydlet v Jabkenicích, kde už se na ni těší sestřička Karolína.
7

Přivítejte s námi na světě další miminka narozená v minulých dnech

OBRAZEM: Masopustní průvod prošel i Jizerním Vtelnem

Jizerní Vtelno – „Lidičky, lidičky, maškarády jdou!“ znělo sobotní odpoledne na návsi Jizerního Vtelna. Sešly se tu desítky dětí i dospělých v kostýmech, aby za velké slávy prošly vsí a účastnily se masopustních hodů.

Jarní premiéra jenom připomněla zpackaný podzim

Mladá Boleslav /FOTOGALERIE/ - Fotbalisté Mladé Boleslavi neprožili dobrý vstup do jarní prvoligové sezony. Náprava za zpackaný podzim se jim v úvodním domácím zápase proti Karviné vůbec nepovedla. Naopak. Když už to vypadalo na dělbu bodů za bezbrankovou remízu, rozehrál standardní situaci do domácího vápna Budinský, a ex-boleslavský útočník Tomáš Wágner nikým neatakován hlavou trefil překvapivé tři body pro hosty.

Sportovci tleskají Ledecké. Američanka chce znát její DNA

Skvělá, senzační, báječná. Jen samá superlativa se snáší na adresu české zlaté medailistky Ester Ledecké. Přečtěte si, jakým zůsobem jí skládají hold slavní čeští i světoví sportovci.

Odbory opět odmítly nabídku firmy

Mladá Boleslav – Kolektivní vyjednávání o mzdách mezi Odbory Kovo a firmou Škoda Auto začíná nabírat další rozměr. Odbory připravují časově neomezenou stávku. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT