Přesně to v tuto chvíli řeší také na Správě železniční dopravní cesty. Námi oslovení železniční odborníci ale shodně říkají jediné: Je to chyba řidičů, kteří nerespektují světelná znamení na přejezdech.

To zřejmě bylo příčinou pondělní nehody. Josef Šibrava ze Správy železniční dopravní cesty si ale myslí, že tyto řidiče by nezastavily ani spuštěné závory. „To bychom tam museli dát plot, jako to mají v Rusku, kde před přejezdem vyleze závora, která řidičům rozbije kola, když by přes ni chtěli přejet. Řidiči, kteří se nevěnují řízení, jsou totiž schopni závory přerazit!“ říká Josef Šibrava.

Jeho tvrzení připouští také Libor Šimůnek, předseda základní organizace Odborového sdružení železničářů. „Stává se i to, že pokud závory nejsou v celé šířce vozovky, ale jen v jízdním pruhu, tak řidiči mezi závory projíždí,“ říká Šimůnek.

Výstavba automatických závor v Bezděčíně by přišla na miliony korun. „Odhadem tak šest, možná až osm milionů korun. To všechno se musí uhradit ze státního rozpočtu,“ řekl Boleslavskému deníku Josef Šibrava .

Správa železniční dopravní cesty se nyní bude pečlivě pondělní nehodou zabývat. Pracovníci správy jsou ale přesvědčeni o tom, že přejezd je dostatečně zabezpečený a přehledný. Pokud tedy dojde k nehodám, tak je to v přímé souvislosti s nepozorností samotných řidičů.

„Ne všechny nehody jdou přičítat jen řidičům. 98 procent nehod způsobí právě řidiči. Samozřejmě, že pokud je to přejezd, kde například může dojít k oslnění, tak to okamžitě řešíme. Ale nehoda v Bezděčíně rozhodně tento případ není,“ doplnil Šibrava.

Správa železniční dopravní cesty slíbila zaslání informací o možnosti výstavby závor. Do naší uzávěrky ale informace nesdělila.