Ráno mezi sedmou hodinou a půl osmou jel přes železniční přejezd, jako každý den, osobní vlak směrem od Mnichova Hradiště k Bakovu nad Jizerou. V ten samý okamžik byly na přejezdu závory zvednuté, nefungovala výstražná světla ani zvukový signál. K tomu všemu se přidla ještě hustá ranní mlha.

Cyklista David Pelant, který se právě v tuto dobu blížil k přejezdu, našemu Deníku řekl: „Přijíždím ráno v mlze k přejezdu a slyším houkat vlak, nikde ho však nevidím, ale auta na přejezdu již stojí. Závory jsou nahoře a světla nesvítí. V tom si všimnu, že zleva pomalu přijíždí vlak. Osobní vlak projel, ale závory se nepohnuly a ani světla se nerozsvítila. Všichni počkali, až vlak přejede. Poté se ubezpečili, že už nic nepojede, a pokračovali v jízdě na Mladou Boleslav.“

Strojvedoucí o závadě věděl, jel podle rozkazu pomalu

Jediné štěstí bylo, že vlak troubil, a řidiči osobních vozů proto zastavovali. Když strojvedoucí zjistil, že závory jsou nahoře a nic na přejezdu nefunguje, zbrzdil svou rychlost a jel velice pomalu, aby se nikomu nic nestalo.

Podle výpravčího Českých drah to není nic neobvyklého: „Ano, víme o tom, nebylo to nic mimořádného. Řidiči osobního vlaku byla porucha nahlášena a on jel podle rozkazu pomalu a houkáním na sebe upozornil. Závada je již v tuto chvíli odstraněna.“

Poruchu na přejezdu Drahám nahlásili řidiči

České dráhy na závadu upozornili řidiči. „Dnes mezi šestou a osmou hodinou ranní nám opravdu byly na úseku Veselá – Bakov nad Jizerou nahlášeny tři poruchy. Strojvedoucí dostal písemný rozkaz, podle kterého se řídil. Musel jet pohotovostní pomalou rychlostí, aby nikdo nebyl ohrožen a po určitých metrech minimálně třikrát zahoukat,“ řekla Kateřina Kubova, mluvčí Českých drah.

Informace poskytl také Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty. „Na tomto přejezdu se vyskytla porucha, v ranních hodinách praskla pojistka zabezpečovacího zařízení. Světla se vypnula a řidič vlaku byl proto s celou situací seznámen a postupoval podle předpisů, jel tedy pouze desetikilometrovou rychlostí a houkal,“ dodal Halla.

Varování pro řidiče: Pokud je jakékoliv výstražné znamení nefunkční, měl by se řidič chovat stejně jako na nechráněném přejezdu.