Saša, jak hraběti říkali přátelé i noviny, příslušník jednoho z nejstarších českých šlechtických rodů se narodil v USA v Glen Ridge, ale vyrůstal na Klatovsku. První motocykl L & K dostal darem od otce za maturitu, první automobil o dva roky později. Závodit začal záhy poté.
Jeho jízda se vyznačovala čistým stylem bez nehod, závodník sám velkou fyzickou nezdolností. Závodit začal na motocyklech, později přesedlal na automobily. Triumfoval například na extrémní Alpské jízdě dlouhé 2932 kilometrů.
Jeho kariéru přerušila nejprve první světová válka, v roce 1927 rakovina slinivky, které podlehl ve čtyřiceti letech.
„Úspěšnou kariéru hraběte Kolowrata a jeho kolegů z továrního týmu připomíná i nová výstava ve Škoda Muzeu, která mapuje rovněž 115 let úspěšného angažmá mladoboleslavské značky v motoristickém sportu," doplňuje Andrea Frydlová, ředitelka Škoda Muzea.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditZávodník „hrabě Kilowatt“ přišel na svět před 130 lety
Mladá Boleslav - V pátek uplynulo 130 let od narození hraběte Alexandra Josepha Kolowrata–Krakowského, úspěšného závodníka stáje Laurin & Klement a jednoho z prvních propagátorům automobilismu u nás
Regule mnohých závodů určovaly maximální hmotnost posádky (například 120 kg). Korpulentní Saša proto jako spolujezdce volil mladšího bratra Jindřicha.
|
Foto: Archiv Škoda Auto