První informace o takzvaném zkapacitnění třídy Václava Klementa se v Boleslavském deníku objevila již v roce 2013. Už tehdy bylo jasné, že jedna z nejdůležitějších dopravních tepen města bude výhledově obousměrně rozšířena o další jízdní pruh, což by mělo výrazně zrychlit dopravu zejména ve špičce, kdy se v automobilce mění směny. V minulých týdnech však zazněla informace, že celý projekt padá.

„Jsem z toho rozčarovaný. Vedení kraje se vyjádřilo v tom smyslu, že nevidí důvod, aby se na této komunikaci angažovalo, že to není jejich starost," řekl v rozhovoru pro Signál rádio krajský zastupitel a někdejší náměstek hejtmana Petery Karel Horčička (ČSSD). Zároveň vyslovil otázku, proč krajští radní František Petrtýl (ANO 2011) a Daniel Marek (Nezávislí Středočeši), ač oba z Mladé Boleslavi, za projekt víc nebojovali.

Čtěte také: Most se rozpadá, oprava bude stát 30 milionů

„Že by rozšíření třídy Václava Klementa nemělo podporu kraje, není pravda," oponuje Petrtýl, jenž má na kraji ve své gesci dopravu. „Osobně tomu jdu velmi naproti, prosazuji nákladnější variantu zahloubení kosmonoského kruhového objezdu a v polovině března budu mít další jednání s šéfem Ředitelství silnic a dálnic," vyjmenovává.

Také Daniel Marek věří, že se projekt podaří do tří let zcela zrealizovat. Úpravy komunikace prý začnou dost možná už letos.

První změny už letos

„Už letos by měly proběhnout první změny týkající se třídy Václava Klementa. Křižovatka s Husovou ulicí se změní na světelnou a dojde také na rozšíření křižovatky u Bičíků. Obě úpravy už jsou odklepnuté, projektují se a realizovány budou nejpozději příští rok," říká Daniel Marek.

Křižovatku s Husovou ulicí tedy čeká další dílčí úprava jízdního režimu (teprve nedávno tu byl stanoven přikázaný směr jízdy), na křižovatce s Laurinovou ulicí u Bičíků budou dokonce legalizovány dva pruhy, ona boleslavská specialita, do kterých se tu už léta vozidla řadí, a dojde k částečnému rozšíření vozovky na úkor chodníků, aby odbočování z Laurinovy ulice dolů na třídu Václava Klementa a z této třídy doprava směrem pod nemocnici bylo jednodušší.

Magistrát by tyto změny zaváděl do praxe rád postupně. Začít tedy hodlá nahoře na Výstavišti, pokračovat chce křižovatkou u Bičíků, následně se budou budovat nové pruhy třídy Václava Klementa a celý projekt završí výstavba mimoúrovňové křižovatky na rozhraní Mladé Boleslavi a Kosmonos. Právě její podoba byla ještě nedávno velkým otazníkem, protože při zachování současného kruhového objezdu by i po vystavění nových pruhů toto místo zůstalo problematickým trychtýřem. Jen tato úprava však přijde na zhruba 220 milionů korun.

Čtěte také: Cyklostezka povede přímo podél nebezpečné silnice