Až 650 zaměstnanců má najít v nové lakovně své pracovní uplatnění. A to je v době, kdy média spekulují o tom, zda se výroba vlajkové lodi Škody Superb bude nebo nebude přesouvat do Německa, dobrá zpráva. Firma plánuje, že zaměstnanci zde ve třech směnách nalakují 600 karoserií denně. Spolu se stávající lakovnou tak vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2 700 karoserií za den.

Četné pracovní operace ale převezmou nebo podpoří roboty. „Díky vysokému stupni automatizace bude možné jednotlivá pracoviště zaměstnanců uspořádat mimořádně ergonomicky,“ uvedla Kamila Biddle, tisková mluvčí firmy. Lakovna bude běžně používat 15 odstínů barev, mimo jiné s metalickým a perleťovým efektem.

Škoda Auto. Ilustrační foto.
Škodováci dostanou vyšší příplatky i vánoční prémie

„Stavba nové lakovny v Mladé Boleslavi je důležitou investicí do budoucnosti našeho podniku,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto.

„Poptávka po vozech značky Škoda na celém světě stoupá a my kontinuálně pracujeme na zvyšování výrobních kapacit v našich stávajících závodech. V nové lakovně bude řada ekologických inovací, které budou významně minimalizovat dopady procesu lakování na životní prostředí,“ dodal Oeljeklaus.

Šetrnost provozu lakovny k životnímu prostředí definuje podle firmy Škoda Auto nová měřítka – nový aplikační proces výrazně snižuje spotřebu materiálu. Zbytkové částice barvy po lakování jsou absorbovány drceným vápencem a díky tomuto suchému odlučování nevzniká žádný odpad ve formě lakového kalu. Kromě toho se rekuperuje velká část procesního tepla. Recirkulace vzduchu umožňuje až osmdesátiprocentní úsporu energie.

Ilustrační foto
Středočechů opět přibylo. Za devět měsíců o 9858

Před nedávnem Škodovka oznámila, že hodlá v Mladé Boleslavi od roku 2020 vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem. A ve spojení výroby bezemisních elektromobilů s navýšením lakovacích kapacit vidí vrcholní představitelé automobilky důslednou orientaci firmy na technologie šetrné k životnímu prostředí. Oběma zmíněnými kroky se jedna z největších automobilek na světě připravuje na budoucnost, kterou spatřuje v elektromobilitě, digitalizaci podniku, internacionalizaci a v poskytování služeb souvisejících s mobilitou.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí, přes 20 000 z nich pracuje v Mladé Boleslavi. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům 1 127 700 aut. Třetí rok po sobě tak překročila milionovou hranici vyrobených vozů.

Magistrát města Mladá Boleslav.
Město chce opravit Ptáckou, sportovní halu a postavit školky