Silnice, známá jako stará pražská cesta, není stavěná na zátěž kamionů. Jejich řidiči ale tudy často projíždějí jen proto, aby nemuseli platit mýtné.

„Přetížení silnic nižších tříd je palčivý problém, který se snažíme řešit. Není to úplně snadné, ale rádi bychom už od roku 2013 výrazně omezili tranzitní dopravu po celém Středočeském kraji, zatím jsme vybrali tři místa, kde je podle našich informací situace nejhorší,“ vysvětluje Robin Povšík, náměstek hejtmana pro oblast dopravy.

„Kamiony jsou pro nás velký problém, snažili jsme se jejich omezení prosadit už dříve, ale nebylo to v našich silách, takže iniciativu kraje s radostí vítáme. Některé úseky, kde k nám tiráky z R10 sjíždí, bývají doslova vylámané jako perník, tady už jde o bezpečí řidičů,“ je touto změnou potěšen starosta Benátek Jaroslav Král.

Už na jaře by se totiž měla na silnici objevit dopravní značka, která kamionům zakáže na tento úsek vjet.

Opatřením se Středočeský kraj snaží pomoci obcím, kde řidiči těžkotonážních kolosů bezdůvodně devastují silnice, ačkoliv by mohli použít rychlostní komunikací. Problém samozřejmě je, že za tu si musí připlatit.

Projekt omezení dopravy na silnicích nižší třídy kraj vypracoval společně s ministerstvem dopravy.
Momentálně zástupci kraje rozeslali oznámení na místní úřady, jejichž odbory dopravy musí vydat své stanovisko, teprve poté mohou být značky umístěny na příslušnou silnici.

Bude zároveň nutné vyřešit otázku zásobování, zatím se počítá s tím, že vozidla, kterých se to bezprostředně týká, dostanou výjimku, konkrétní detaily a způsob bude řešit kraj s policií.

Kromě silnice od Benátek se změna bude týkat dalších dvou úseků ve středních Čechách, jednak komunikace, která kopíruje dálnici D11 a vede přes Sadskou, dalším místem je pak silnice v Jesenici u Pražského okruhu.

„Místa byla vybrána podle hustoty provozu a dostupnosti rychlostní silnice, případně dálnice. Na podzim by mohly přibýt další úseky, počítáme tak 20 až 30 dalších míst,“ dodává Povšík.