To, s čím cestující v Mladé Boleslavi si příliš neslouhlasili, se stává skutečností. A to už přesně za týden, tedy v úterý 1. února. Od tohoto data se mění ceny jízdného v autobusech městské hromadné dopravy. Rozhodla o tom Rada města Mladá Boleslav. Jízdné se podle vyjádření provozního náměstka Dopravního podniku Mladá Boleslav Jana Holuba mění po pěti letech.

"Důvody jsou zcela jasné. Cena jízdenky a časovek reaguje na strmý nárůst ceny motorové nafty, která za poslední dva roky zdražila o 5 Kč za jeden litr a má stále tuto rostoucí tendenci. Podle světových analytiků bude její cena i nadále stoupat. Vstupy jsou již delší dobu za hranicí možností nejen města, ale i dopravního podniku a tak je tento krok více než nutný. Úprava cen jízdného a dovozného městské dopravy se týká všech kategorií, a to jak v případě platby čipovou kartou nebo v hotovosti do automatu v jednotlivých autobusech," uvedl pro Deník Jan Holub.

Atraktivnost čipových karet zůstane zachována, protože rozdíl v platbě jízdního v hotovosti a čipovou kartou je zachován. Navíc s čipovou kartou může cestující veřejnost přestupovat zdarma a to po 45 minut od prvního nástupu do autobusu.

I Dopravní podnik Mladá Boleslav si uvědomuje, že v každé době je nutno šetřit, proto zároveň s avizovaným zvýšením jízdného hledá již delší dobu interní zdroje úspor. Upozorňuje na to Holub. "Po vzájemné dohodě s odborovým sdružením ve firmě se v roce 2011 zruší či sníží všem zaměstnancům některé benefity, které byly zavedeny v minulosti zavedeny. Od 1. prosince loňského roku byla rovněž zrušena pracovní pozice asistentky jednatele a obnovovat se nebude, počítá se také se snížením mzdových prostředků pro THP pracovníky, atd," uvedl Holub.


Nový ceník Dopravního podniku Mladá Boleslav

Od roku 2009 do současnosti byla u společnosti zrušena další tři pracovní místa technicko-hospodářských zaměstnanců a firma v této oblasti velmi výrazně zeštíhlila a je zde tedy opravdu patrné, že hledá dlouhodobě rezervy hlavně ve vlastních řadách a zvýšení jízdného tedy přichází na řadu až ve chvíli, kdy již není možné provést další výrazné úsporné kroky v organizaci práce v dopravním podniku, aniž by to mělo vliv na bezpečnost a provoz městské dopravy.

Podle ekonomických propočtů dopravní podnik očekává, že se příjmy z jízdného a dovozného zvýší zhruba o 5 milionů korun ročně. Použití takových příjmů bude čistě provozní. Například – pouze rozdíl v ceně nafty v roce 2010 oproti roku 2009 činil v provozu městské dopravy zhruba 2 400 000 Kč. V případě získání disponibilních prostředků zásluhou zvýšeného jízdného chce dopravní podnik použít tyto zdroje na další nutnou obnovu vozového parku pomocí splátkového prodeje.

"Nutné je si také uvědomit, jak výrazně se v posledních dvou letech zlepšil vozový park městské dopravy nákupem nových a moderních autobusů a celkově byla zvýšena úroveň cestování a poskytovaných služeb veřejnosti," dodal provozní náměstek.