Dokumentace navazuje na již dříve zveřejněný plán na šestipruh z okraje Prahy do Brandýsa nad Labem. Plán se týká 41 kilometrů od Brandýsa nad Labem až po křižovatku Kosmonosy.
Dálnice se má rozšířit ze stávající kategorie 24,5/120 na 33,5/130, bude tak o devět metrů širší. Součástí modernizace bude přestavba všech mimoúrovňových křižovatek, rozšíření stávajících mostních objektů, nebo demolice stávajících a nahrazení novými. Některé mosty jsou přitom zcela nové, ale nepřipravené na šestipruh: poslední začal sloužit řidičům nedávno u Benátek nad Jizerou.
Měla by vzniknout nová odpočívka Čtyři kameny ve směru z Prahy. Jednou z variant je i změna křižovatky Bezděčín a její posun o kilometr blíže k Praze. Kvůli krátkým připojovacím pruhům jde dnes o jedno z nejnebezpečnějších míst D10. Jednou z možností je také zrušení odpočívky Podchlumí (čerpací stanice Benzina u Mladé Boleslavi).
Kvůli rozšíření dálnice má dojít k demolici čtyř bytových domů ve čtvrti Kbel v Benátkách nad Jizerou, kolem kterých nyní D10 vede.
ŘSD rozšíření vysvětluje tím, že již nyní se kapacita dálnice dostává na své maximum. ŘSD je poměrně optimistické v termínech, kdy by k rozšiřování mohlo dojít, neuvádí ale zatím odhadované náklady. První úseky se mají začít stavět v roce 2024, poslední 2027. Kompletně hotovo by mělo být do roku 2030.
Jan Sůra, Zuzana Kodrlová Zelenková