Letošní vítězové nejsou v rámci Škoda Economy Run žádnými nováčky. Zatímco Marek Tribula se závodu účastní už od roku 2003, s navigátorem Martinem Kadlecem tvoří kosmonoský tým teprve poslední tři roky. A zdá se, že jejich spolupráce funguje. Od té doby, co jezdí spolu, zatím vždy vyhráli. Letos se spotřebou 2,6 litru na 100 kilometrů.
 

Na prvním místě jste se neumístili poprvé. Máte recept na výhru?
Hlavně se nebát. Nebát se rychlosti, nebát se jet pomalu, nebát se troubení. Letos jsme zaznamenali rekord – vytroubilo nás jen jedno auto.

Jakou rychlostí se v závodě pohybujete?
Zhruba 54 km/h, takže tou předepsanou. Zbytečně nekvaltujeme.

Vloni jste měli zapůjčené Citigo, letos jste se vrátili k vlastnímu vozu. Čím jste jeli a jak byste oba vozy srovnali?
Citigo nám tentokrát nepůjčili, takže jsme se vrátili k vlastní jedničkové fabii z roku 2003. Pokud bych je měl srovnat, Citigo má obvykle najeto málo, což je v této soutěži jeho největší problém. Je potřeba jet autem, které má najeto nějakých 80 – 100 tisíc kilometrů. Všechno už je v něm uvolněné a zaběhnuté. Druhou věcí je váha. Moderní vozy jsou těžší, což se projevuje také ve spotřebě.

Vaše první místo bylo letos ohroženo vozem, jehož enormně nízká spotřeba byla nakonec způsobena technickou závadou. Jak jste tuto situaci vnímali?
Neřešili jsme to. Zpravidla se to týká odvzdušnění nádrže. I kdyby to pořadatelé nechali být, nevznášeli bychom protesty. Podmínky jsou pro všechny stejné, postup dotankování byl dodržen. Horší by bylo, jak by se výsledek 1,8 l/100 km prezentoval.

Otázka na závěr. Jste automobiloví nadšenci?
Pracujeme ve škodováckém vývoji, máme rádi rally, ale jiných závodů se neúčastníme. Tam, kde to voní benzínem, je nám dobře.