Konečně to vypadá, že dlouholetá snaha měst a obcí, které vytáhly do boje proti nadměrné kamionové dopravě pod vedením města Kosmonosy, přinese své ovoce.
Kdy to bude? Kdy se obyvatelé Bělé pod Bezdězem, Kosmonos, Mnichova Hradiště, Veselé, Březiny a dalších obcí dočkají? Nikdo neví. Protože termín realizace se už několikrát posunul, nikdo už o konkrétním termínu nechce spekulovat. Podle našich informací se v současné chvíli ale ještě předělává projekt. Jaký vývoj celá záležitost za poslední měsíc zaznamenala?
Na jednání ve čtvrtek 12. června se spolu setkali úředníci zastupující stát v rámci obcí s rozšířenou působností, tedy lidé z městských úřadů v Mnichově Hradišti a Mladé Boleslavi, zástupci odboru dopravy a silničního hospodářství mladoboleslavského magistrátu a Středočeského kraje. Společně hovořili o finální podobě projektu. Ke shodě ale nakonec nedošlo.
„Úředníci požadovali rozšíření a dopracování stávajícího projektu, v praxi to přinese potřebu více dopravních značek. To znamená ještě alespoň týden práce na projektu a navýšení nákladů," vysvětlil krajský zastupitel Karel Horčička, který byl jednání přítomen.
Přestože neoficiální odhady nákladů na začátku přípravy projektu počítaly s podstatně nižším počtem nových dopravních značek a tedy s náklady ve výši zhruba půlmilionu korun, nyní je jisté, že výsledná cena bude podstatně vyšší kolem 3,6 milionů korun. Města, obce i Středočeský kraj si mezi sebou prý náklady poměrně rozloží.
S trochou nadsázky lze soudit, že mnozí majitelé domů ležících hned vedle frekventovaných dopravních tepen by za klid a ticho s chutí sami zaplatili už dávno.
„Je nepříjemné, že se to vleče, ale zájem starostů měst i obcí je společný, takže kompromis jistě nalezneme," dodává Horčička, který si je jistý, že neexistuje argument, proč by zavedení omezení kamionové dopravy nemělo být technicky proveditelné.
A co si o omezení kamionové dopravy myslí obyvatelé Mladé Boleslavi, která kamiony ze svých silnic vyhnala před lety? Posílají kamiony na zpoplatněnou R10.