Boleslavský deník získal nový návrh na přestavbu nádraží v Čejeticích. Místo současných chátrajících budov v desolátním stavu, zde brzy vyroste moderní budova, která jednak bude vypadat velmi modernisticky a může tak působit i jako tahák pro turisty a jednak má přinést komfort pro cestující a personál.

Nyní navržená podoba je již třetí variantou a téměř jistě poslední, podle návrhu by se možná jen s malými změnami mělo začít letos na podzim stavět. Zásadní je, že projekt počítá s úplnou demolicí všech drážních budov a jejich integrací do jednoho objektu. Tím odpadá hlavní výtka kritiků, že nová budova nezapadne mezi ty starší a zároveň celý projekt reflektoval připomínky veřejnosti, že by budova byla „moc prosklená.“

To se také zásadně změnilo, sklo by dominovalo jen přední části, zbytek by se zakryl do zeleného hávu, budova má mít dokonce moderní střechu pokrytou zelení, aby tak postupným svažováním splynula s okolím.

S novým návrhem souhlasí i občanská sdružení. „Viděl jsem studii a projekt se mi zamlouvá. Co mě ale opravdu potěšilo, je skutečnost, že snad poprvé se mladoboleslavské veřejnosti podařilo s pomocí petice a vlny názorů změnit původní návrh velmi prosklené budovy, který se lidem příliš nelíbil,“ říká Jan Kurka ze sdružení Téma dne o vůli kraje vyslyšet názor veřejnosti. Problém nevidí ani historik Karel Herčík, přestože právě za údajnou historickou hodnotu současných budov se schovávali mnozí kritici původního návrhu. „Tyto budovy nemají žádnou historickou hodnotu,“ řekl už dříve Karel Herčík.

Kde se vezmou peníze?

Přestavbu ostudného a zcela nevyhovujícího nádraží, které již řadu let straší nejen turisty, ale i místní cestující a zaměstnance, si u Českých drah vyžádal Středočeský kraj, který již s drahami o tomto projektu uzavřel smlouvu. „Počítáme s tím, že přestavba bude financována z 65 až 70 procent s pomocí dotace Evropské unie a zbytek z rozpočtu Českých drah. V nejbližší době začnou práce na detailním projektu a do podzimu by se mohlo začít s pracemi,“ sdělil Deníku náměstek středočeského hejtmana Robin Povšík.

Dobrá zpráva je, že České dráhy jsou připraveny dát do celého projektu i více peněz, plánovaný rozpočet investice se tak pohybuje kolem 150 milionů korun. „Důležité ale je, že tato částka je včetně demoličních prací a včetně investice do okolí nádraží, které rovněž chceme revitalizovat a razantně zde zvýšit počet parkovacích míst,“ dodal Povšík. 

Nové dvoupodlažní nádraží nabídne moderní odbavovací halu, příjemné čekárny a pokladny či informace pro cestující a také důležité zázemí pro zaměstnance Českých drah a nově i dalších pracovníků z ostatních zdemolovaných budov, například lidí z ČD Cargo.

„To je důležité, protože v Mladé Boleslavi je hojně využívána nákladní železniční doprava, například ze strany automobilky Škoda, proto je potřebné i odpovídající zázemí pro tyto služby. V budoucnu rovněž počítáme s napojením Mladoboleslavska na moderní rychlostní koridor,“ řekl Deníku náměstek středočeského hejtmana Robin Povšík.