Poslední velká obměna autobusů zajišťujících městskou hromadnou dopravu proběhla v Mladé Boleslavi v letech 2007 až 2009. Jelikož boleslavské autobusy najezdí ročně 1,7 milionu kilometrů a rychle se opotřebovávají, je modernizace vozového parku opět na pořadu dne. V rámci pěti dodávek bude nahrazeno novými modely 21 z celkových 31 autobusů.

Rada města minulý týden schválila výsledky výběrového řízení a vedení města už nyní jen čeká, až uběhne patnáctidenní lhůta, po kterou se mohou neúspěšné firmy odvolat.

„Doufám, že první dodávka proběhne ještě před koncem letošního roku," poznamenal ředitel DPMB Marek Džuvarovský a vysvětlil, že rozložení dodávek je velmi žádoucí, aby vozový park stárl postupně a nebylo nutné v budoucnu měnit větší počet autobusů naráz.

Ilustrační foto
Tábory hlásí: Máme plno!

Pro obyvatele znamenají nové dopravní prostředky jednoznačné zvýšení komfortu. V první řadě cestující již nebudou muset lovit po kapsách drobné nebo si na poslední chvíli rozměňovat bankovky, aby se mohli autobusem svézt. Nové autobusy budou dodány se zařízením, které umožní platit jak městskou, tak platební kartou, ty starší budou stejným zařízením vybaveny ještě letos. Všechny nové autobusy budou navíc výrazně ekologičtější – místo na naftu budou jezdit na stlačený zemní plyn.

Součástí výběrového řízení byla nejen dodávka vlastních autobusů, ale také jejich servis na deset let. „Firmy, které se do soutěže přihlásily, tak musely nabídnout cenu za vůz plus jeho desetiletý servis. Cena jednoho autobusu bude 6,45 milionu, celkem tak za autobusy zaplatíme 135 milionů korun. Ovšem 114 milionů bude činit dotace, kterou se nám podařilo získat, město tak jeden autobus bude stát pod milion korun," upřesnil první náměstek primátora Jiří Bouška.

Dohromady s cenou za servis činí investice bezmála 188 milionů korun.

Ilustrační foto.
Z léčebny na ulici? Platí rozhodnutí pacienta