Rekonstrukce mostu u Česany, která začne tento čtvrtek, bude trvat zhruba dva měsíce. Taková byla první informace. Následně město uvedlo dva až dva a půl měsíce. To už lidé začali spekulovat, že to určitě bude déle, že doba rekonstrukce se bude stále a stále protahovat. Jako by se pesimisté strefili – poslední informace už je, že oprava potrvá do poloviny prosince, což je více než avizovaných dva a půl měsíce.

„Dva měsíce? Tomu nevěřím. Řeknou dva měsíce, ale následně budou rekonstrukci protahovat,“ shodlo se několik obyvatel Mladé Boleslavi, které reportéři Deníku oslovili.

Zatímco avizovaná doba trvání rekonstrukce pomalu narůstá, životnost mostu, kterou uvádí vrcholní představitelé města, se naopak snižuje. „Životnost mostu bude 25 let,“ uvedl v pátek 7. září primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati. A týden na to? „Rekonstrukce prodlouží životnost mostu minimálně o deset let,“ řekl náměstek primátora Adolf Beznoska. Vzápětí však dodal, že to bude spíše déle – tedy patnáct nebo ještě více let.

A cena za rekonstrukci? Mluvčí města v polovině týdne Deníku sdělila, že bude sedm milionů. Pár dní na to, v pátek na tiskové konferenci, oznámil náměstek Beznoska cenu téměř osm milionů korun.

Sto tisíc sem, sto tisíc tam. Týden sem, týden tam, chtělo by se říct.

Pro město však výrazně hovoří to, že se podařilo zajistit postavení náhradní lávky, takže chodci se z jednoho břehu na druhý dostanou po celou dobu opravy mostu.

Bez lávky hrozilo, že se lidé budou snažit překročit řeku po železničním mostě, kam je zákaz vstupu. „Bylo by to zdraví i životu nebezpečné,“ uvedl náčelník městské policie Jaromír Pumr.

Od pozítří přes most nepřejede ani auto, začne jezdit speciální autobusová linka X60 přes Čejetičky. Dá se však předpokládat, že hodně pracovníků vývojového centra Česana i zaměstnanci dalších firem na druhém břehu Jizery ji nevyužijí a pokusí se zaparkovat u Ptácké ulice. Parkovacích míst je tam ale poskrovnu.

Jak se bude situace okolo zavřeného mostu u Česany nadále vyvíjet, bude Deník průběžně sledovat.