VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tzv. nadzemní metro trpí vážnými nedostatky

Mladá Boleslav - Porodní bolesti systému autobusové hromadné dopravy:kapacita školních autobusů, spojení v příměstských částech.

18.12.2008 14
SDÍLEJ:

Autobusy městské autobusové dopravy Mladá Boleslav.Foto: Deník/Pavel Svačina

„Systém vykazuje vážné nedostatky,“ uvedl včera boleslavský primátor Raduan Nwelati. A hned dodal, že některé nedostatky už byly odstraněny, na dalších se pracuje.

Od neděle totiž jezdí autobusy městské hromadné dopravy v novém systému tak, že na nejhlavnějších spojích zastaví autobus každou čtvrthodinku. Navíc ještě dva týdny je cestování v této dopravě zcela zdarma. Podle analýzy, která reaguje na stížnosti a podněty obyvatel, se ukázala hned zkraje nedostatečná kapacita školních linek z Kosmonos a ze sídliště Rozvoj. „To bylo ale hned následující den upraveno, linky byly posíleny,“ tvrdí primátor.
Stejně tak se ukázalo, že provoz v příměstských částech není dostatečný. „Tady je cílem, aby autobusy jezdily minimálně jednou za hodinu. Tohle se musí rychle upravit.“

Podobně tomu má být i v dalších místech v blízkém sousedství města – Dalovicích, Hrdlořezech, Kosmonosech, Bradleci a Vinci. Město jedná i s vedením Kosmonos o prodloužení příslušné linky až k léčebně pro dlouhodobě nemocné. Mnohé linky jezdí v současné době poloprázdné. Vedení Mladé Boleslavi v tom ale žádný problém nevidí. „Tahle doprava je alternativou na osobní dopravu. Nemůžeme počítat s tím, že bude zisková,“ míní primátor.
Dopravní podnik, který autobusovou dopravu zajišťuje, se dostal hned na začátku nového systému do problémů, když nedorazily čtyři objednané autobusy. Ty by už mohly na své linky vyjet v sobotu. Do té doby se po městě pohybují najaté vozy.

V plném proudu je i obnova vozového parku. „V plánu je letos a příští rok nákup 14 nových autobusů, přitom stávající park má 26 autobusů. Koupíme celkem deset velkých autobusů a čtyři mikrobusy, osm vozů vyřadíme, celkový nárůst bude tedy šest autobusů,“ podotkl primátor.
Za dva roky tak chce město vložit do nákupu nových autobusů zhruba 50 milionů korun. Na šest velkých autobusů však počítá s dotací od Evropské unie ve výši 40 procent.

Autor: Jiří Macek

18.12.2008 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Karoq.
3

Škoda Karoq se od ledna vyrábí v Mladé Boleslavi

Zlaté a stříbrné medaile si vezou z pražské soutěže orientálních tanečnic dětské i dospělé tanečnice z Taneční skupiny TS Shareefa. V pražských Bohnicích se v divadle Za plotem konal další ročník soutěže Orientální princezny tančí.
7

Shareefa veze z Prahy kupu zlata

Moře trávy, tři zahradníci za mřížemi a Drahoš i Pavlásek na Slovácku: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 22. ledna 2018.

OBRAZEM: Milovičtí koníci se přesunuli na východ

Milovice, Hradec Králové - Loňská mláďata divokých koní z Milovic se od soboty zabydlují ve dvou nových lokalitách. 

Labská stezka je nejlepším turistickým produktem

Střední Čechy - Labská stezka se po roce znovu stala držitelkou prestižního ocenění. 18. ledna na brněnském výstavišti získala 1. místo ve Velké ceně cestovního ruchu 2017/2018 v kategorii Nejlepší turistický produkt. Vede od pramene Labe v Krkonoších až k Severnímu moři u německého Cuxhavenu, dlouhá je téměř 1 300 kilometrů. Odborníci ji dokonce hodnotí jako fenomenální evropskou dálkovou cyklotrasu.

Záchranáři často vyjíždějí k zásahům, které nejsou pro ně

Střední Čechy /ROZHOVOR/ - Rychlost, odbornost, odvaha a pečlivost. Je mnoho povolání, která si od lidí vyžadují tyto vlastnosti. Povolání záchranáře k nim jasně patří. A to, že i záchranář „tvrdej“ chleba má, nám na začátku roku 2018 potvrdil ředitel Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje Martin Houdek.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>