„Systém vykazuje vážné nedostatky,“ uvedl včera boleslavský primátor Raduan Nwelati. A hned dodal, že některé nedostatky už byly odstraněny, na dalších se pracuje.

Od neděle totiž jezdí autobusy městské hromadné dopravy v novém systému tak, že na nejhlavnějších spojích zastaví autobus každou čtvrthodinku. Navíc ještě dva týdny je cestování v této dopravě zcela zdarma. Podle analýzy, která reaguje na stížnosti a podněty obyvatel, se ukázala hned zkraje nedostatečná kapacita školních linek z Kosmonos a ze sídliště Rozvoj. „To bylo ale hned následující den upraveno, linky byly posíleny,“ tvrdí primátor.
Stejně tak se ukázalo, že provoz v příměstských částech není dostatečný. „Tady je cílem, aby autobusy jezdily minimálně jednou za hodinu. Tohle se musí rychle upravit.“

Podobně tomu má být i v dalších místech v blízkém sousedství města – Dalovicích, Hrdlořezech, Kosmonosech, Bradleci a Vinci. Město jedná i s vedením Kosmonos o prodloužení příslušné linky až k léčebně pro dlouhodobě nemocné. Mnohé linky jezdí v současné době poloprázdné. Vedení Mladé Boleslavi v tom ale žádný problém nevidí. „Tahle doprava je alternativou na osobní dopravu. Nemůžeme počítat s tím, že bude zisková,“ míní primátor.
Dopravní podnik, který autobusovou dopravu zajišťuje, se dostal hned na začátku nového systému do problémů, když nedorazily čtyři objednané autobusy. Ty by už mohly na své linky vyjet v sobotu. Do té doby se po městě pohybují najaté vozy.

V plném proudu je i obnova vozového parku. „V plánu je letos a příští rok nákup 14 nových autobusů, přitom stávající park má 26 autobusů. Koupíme celkem deset velkých autobusů a čtyři mikrobusy, osm vozů vyřadíme, celkový nárůst bude tedy šest autobusů,“ podotkl primátor.
Za dva roky tak chce město vložit do nákupu nových autobusů zhruba 50 milionů korun. Na šest velkých autobusů však počítá s dotací od Evropské unie ve výši 40 procent.