Proč se ve východní průmyslové zóně ještě nekope? Je projekt Centra průmyslového zpracování odpadu v nebezpečí? Co způsobuje jeho zdržení?

„Zdržení způsobil Státní fond životního prostředí, jehož rozhodnutí o poskytnutí dotace jsme obdrželi až na konci dubna," informoval Radek Lizec, jednatel společnosti Compag, která je investorem projektu v hodnotě bezmála půl miliardy.

Centrum, v němž se komunální odpad zpracovává progresivní technologií mechanicko biologické úpravy na pelety a elektrickou energii, už tak splnilo všechny kroky nutné pro zahájení stavby. Došlo k podepsání smlouvy o dotaci ve výši 179 milionů korun, Compag si vzal úvěr u České spořitelny ve výši 300 milionů korun a vysoutěžil zhotovitele. Tím je společnost Geosan.

Zbývá splnit poslední náležitost svolat valnou hromadu, která vezme všechny tyto procesy na vědomí a dá pokyn k předání stavby. Ta proběhne nejpozději 30. června.

Hned poté začne na prostranství vedle křižovatky silnice na Jičín se silnicí směřující do Řepova stavební ruch.

Zkušební provoz moderního areálu začne nejpozději do konce roku 2015.

Jak po svém uvedení do provozu zařízení ovlivní okolní dopravní situaci? Podle Radka Lizce nijak zásadně: „Řeč je o maximálně dvaceti, pětadvaceti nákladních vozech denně. Už dnes jich touto částí města projíždí při běžném svozu zhruba polovina zmíněného počtu."

Nákladní automobily budou do centra přijíždět po komunikaci vedoucí k Parts Centru společnosti Škoda Auto. Areál se bude rozkládat po levé straně ve směru na Jičín.

Compag v souvislosti s výstavbou centra nenavazuje žádné zvláštní spolupráce s městy a obcemi, jež jsou jeho klientem. Na pravidlech svozů se údajně nic nezmění.

„Společnost Compag již dnes spolupracuje s 80 obcemi a městy. Touto investicí jim dáváme jistotu, že dokážeme udržet nastavenou cenovou hladinu. Spolupráci znovu a znovu obhajujeme prostřednictvím výběrových řízení," uzavírá Lizec.