Tento bonus je odměnou pro zaměstnance za to, že automobilka dosáhla největšího zisku ve své historii, tedy necelých 16 miliard korun. Firma kromě mzdy, osobního ohodnocení a příplatků za práci na směnách z pátku na sobotu vyplácí zaměstnancům také pevně stanovený bonus (původně 13. plat) a variabilní bonus, který je závislý právě na růstu zisku. Firma tak chce motivovat zaměstnance ke snaze vytvářet co nejvyšší zisk. Na tomto způsobu odměňování se automobilka dohodla vloni na jaře s odbory KOVO.

„Vloni zaměstnanci dostali bonus ve výši deset tisíc korun. Podle dohody se bonus navýší automaticky o necelých 40 procent, takže zaměstnanci se mohou těšit na bonus ve výši 14 tisíc korun,“ řekl Boleslavskému deníku personální šéf Martin Jahn. Uvedl, že bonus oproti zisku vzroste o celých 40 procent. „Nebudeme si hrát na baťovské ceny, ale sumu zaokrouhlíme,“ ře­kl.

Podle Jahna najdou lidé tyto peníze na výplatní pásce za měsíc duben, tedy v květnu. Nárok na bonus mají bez rozdílu v podstatě všichni tarifní zaměstnanci, kteří odpracovali danou část roku 2007. Později pak ještě na pracovníky Škody Auto čeká dle loňské dohody část bonusu ve výši 2500 korun.

Firma navíc dohodla velké množství směn z pátku na sobotu, za které zaměstnanci získávají příplatek 400 korun a ti, kteří podepsali závazek, že odpracují alespoň 15 takových směn, ještě dostávají navíc 300 korun za směnu. To je další slušný přivýdělek.

Očekává se tak, že letos dramaticky porostou ve Škodě Auto mzdy. Jen vloni dosahovala průměrná mzda v automobilce na třicet tisíc korun. Z toho většina zaměstnanců vyděala zhruba 28 tisíc korun po odečtení mezd top managementu a samotní dělníci brali vloni v průměru přibližně 25 tisíc korun.

Podle Jahna se však bude investovat rovněž v dalším sociálním zázemí pro lidi. „Například připravujeme vybudování nových parkovacích ploch. Počet parkovacích míst se rozšíří o několik set,“ řekl Jahn. Zaměstnanci mnohdy nemohou před příchodem do zaměstnání zaparkovat, a to hlavně v době střídání směn, kdy parkovací plochy obsadí najednou dvě směny zaměstnanců.

„Na vynikajících výsledcích skupiny Škoda Auto se podílelo celkem 29141 zaměstnanců,“ uvedl mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Počet kmenových zaměstnanců mateřské společnosti vzrostl o 2,3 procenta na 23559 a počet agenturních zaměstnanců stoupl o 13,2 procenta na 4194. V dceřiných společnostech Škody v zahraničí pracovalo včetně agenturního personálu ke konci roku 2007 celkem 1388 zaměstnanců, což je meziročně o 47,3 procen­ta více.