Kolem tří tisíc vozů Škoda Superb má vážnou konstrukční závadu. Starší verze luxusní limuzíny se sice v závodě v Kvasinách přestala vyrábět před měsícem, přesto s ní jezdí tisíce lidí, především obyvatel Mladoboleslavska. Závada se objevuje na modelu vozu Superb s motorizací 1,9 TDI a s manuální převodovkou. Automaty problém nemají.

V podstatě se jedná o chybějící krytku u spojky motoru. „Myslím si, že za jistých okolností by tam mohly pronikat nečistoty,“ řekl televizi Prima mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Pokud tedy u vašeho auta tento plíšek chybí, může dojít k zanesení spojky a k jejímu vážnému poškození. Škoda se pak může vyšplhat do desítek tisíc korun, bezmála na třicet tisíc korun. „Může pak dojít ke škubání při rozjezdu, půjde špatně řadit a tak,“ řekl TV Prima odborník na automobily Oldřich Kopecký.

Zásadnější problém je v tom, že firma podle pracovníků autoservisů zákazníky o závadě neinformuje a potichu ji odstraňuje až při pravidelné garanční prohlídce. O odstranění zásadní závady se tak majitel vozů dozví až ze servisní knihy.

Pokud však má do prohlídky daleko, jeho spojka se může v tichosti poškozovat. „Zákazníci o tomto nejsou informováni, tato akce se provádí při návštěvě vozidla v servisu,“ shodují se provozovatelé autorizovaných autoservisů.

Zákazníci z toho však úplně nadšení nejsou. Podle nich by měla firma sjednat okamžitou nápravu a všechny vozy, kde závada hrozí, svolat do servisu dříve.