Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ředitel Dopravního podniku: Je to hlavně moje vina

Mladá Boleslav/ Ředitel Dopravního podniku Mladá Boleslav Milan Konopka: Za zpoždění nového systému dopravy jsem zodpovědný.

31.10.2008 8
SDÍLEJ:

Primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati a ředitel Dopravního podniku Mladá Boleslav Milan Konopka.Foto: Deník/Pavel Svačina

Od 1. listopadu měly začít zásadní změny v městské autobusové dopravě v Mladé Boleslavi. Nakonec k tomu ale nedojde. Jak jsme vás aktuálně již včera informovali, systém tří páteřních linek s pravidelnými patnáctiminutovými intervaly bude v Mladé Boleslavi zaveden nejdříve od 15. prosince.

Na systém, kterému primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati přezdívá nadzemní metro, si místní lidé tedy ještě počkají. Autobusy budou jezdit i nadále podle stávajících jízdních řádů. Zodpovědnost za nepovedený projekt na sebe vzal ředitel Dopravního podniku Mladá Boleslav Milan Konopka, který za to bude potrestán sníženými prémiemi. Proč ke zpoždění zavedení systému došlo, odpovídal pro Boleslavský deník.

Vadí vám, že jste byl potrestán za to, že jste nestihli včas rozjet nový dopravní systém, nebo trest přijímáte?
Samozřejmě mi vadí, že jsem byl potrestán, ale na druhou stranu nesu za tento projekt zodpovědnost a pracoval jsem na něm. Bohužel se nepodařilo včas zajistit licence pro příměstskou dopravu a informační kampaň.

Proč se to nestihlo? Byl nějaký konkrétní problém, mysleli jste si, že máte stále dost času a pak jste to nestihli?
Konkrétní problém byl vlastně v tom, že když jsme chtěli rozvázat smlouvy s jednotlivými obcemi, musela být dodržena šestiměsíční výpovědní lhůta. V tom případě by obce mohly do tohoto systému najet až od prvního března 2009. Proto jsme šli cestou vyjednávání s obcemi, jenže tam se většinou pracuje na základě jednání zastupitelstev, a tím se celá příprava projektu protáhla. Nebylo tedy možné dát včas celý systém do jízdních řádů a získat licence.

Pro představu cestujících: mají to chápat tak, že od 14. prosince budou existovat tři páteřní linky a na ně budou navazovat spoje, které vyjednáváte s obcemi?
Ano, ten systém je nastaven na existenci tří páteřních linek a sedmi linek z příměstských částí a okolních obcí. Na to ještě navazují dvě pracovní linky. Dále prověřujeme počty dětí jezdících do školy, takže už nyní k tomu jsou navíc tři školní linky. Konečný počet školních linek ale bude stanoven podle počtu dětí, které je nutné převézt. Potřebujeme přezést například děti ze Severního Města na Slavoj a obráceně.

Hlavní problém je tedy ve smlouvách s obcemi. Co se ale mění na těch příměstských linkách, že měníte smlouvy?
Smlouvy měníme proto, že jsem přesvědčen, že integrace dopravy, která nastane za rok nebo za dva roky, už by se dala v tomto novém systému zapracovat. Je zbytečné, aby například v půl páté z přilehlých obcí jezdily dva autobusy různých společností a k tomu ještě městská doprava.

Autor: Pavel Svačina

31.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:
Žáci 1.třídy Masarykovy ZŠ a MŠ Brodce, třídní učitelka Zuzana Fenclová

Představujeme prvňáčky ze ZŠ Brodce a ZŠ Bezno

Soukromá střední škola Maja uspořádala v rámci akce Mléko do škol svůj projektový den.
16

OBRAZEM: Maja měla Mléko ve škole

OBRAZEM: Děti se učily první pomoc, pak si prošly nemocnici

Mladá Boleslav - V rámci světového dne úrazu dorazily do Klaudiánovy nemocnice v Mladé Boleslavi i dvě třídy dětí ze Základní školy Kosmonosy. Pro ty si Český červený kříž připravil zajímavou ukázku poskytování první pomoci. Děti si tak mohly vyzkoušet, jaké to je volat zraněnému člověku záchrannou službu, jak poskytnou první pomoc i to, jak se používá automatizovaný externí defibrilátor. Zřejmě největší atrakcí bylo pro děti malování zranění přímo na tělo. Následně si školáci v rámci jedinečné exkurze prošli i část nemocnice. Zavítali například na chirurgické oddělení, k nemocničním dobrovolníkům, nebo na dětské oddělení.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Boleslavské divadlo finišuje s premiérou

Mladá Boleslav – Na prknech Velké scény mladoboleslavského divadla se už tento pátek uskuteční další letošní premiéra. Bude jím hra Deburau.

Kandidátní listina bez žen? Ve středních Čechách mohou voliči najít jedinou

Střední Čechy – O křesla v Poslanecké sněmovně se ve Středočeském kraji celkem – na všech 26 kandidátních listinách, které nyní voliči nacházejí ve svých poštovních stránkách – uchází 754 kandidátů, jejichž průměrný věk dosahuje 46,4 roku. Z nich je 210 žen (tedy 27,85 procenta). V jejich případě činí průměrný věk 47,1 roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení