Už v únoru schválili krajští radní smlouvu na 800 milionů korun, ve druhé polovině března pak odsouhlasili další smlouvu na 873 milionů a posléze ještě dodatek k první smlouvě za dalších 286,56 milionu korun, přičemž podle radního pro oblast silniční dopravy Karla Bendla už bylo v únorově smlouvě jasně řečeno, na které projekty peníze poputují. „Vybrané stavby spolknou bezmála 1,1 miliardy korun, zbylé peníze půjdou na opravy silnic,“ upřesnil radní.

Nejvíce finančních prostředků ze zhruba 1,1 poputuje na výstavbu obchvatu Kralup nad Vltavou. Další peníze jsou věnované na opravu silnice II/101 mezi Úvaly a Říčany, opravy komunikací plnících funkci nevybudovaného Pražského okruhu nebo mostů v Nymburku. Nemalé finanční prostředky však zamíří i na Mladoboleslavsko.

Poputují na investorskou přípravu propojky mimoúrovňových křižovatek u Kosmonos a Bezděčína (silnice II/610), třetí etapu výstavby obchvatu Kosmonos (opět silnice II/610), stavbu propojky průmyslové zóny Plazy s dálničním křížením u Kosmonos či rozšíření třídy Václava Klementa v Mladé Boleslavi.

Poslední jmenovaná stavba je ostře sledovaná, neboť se dlouho připravovala. Přesný termín zahájení samotných stavebních prací sice není zatím známý, dá se však předpokládat, že k němu dojde velmi brzy. Podle dřívějších vyjádření investorů má být příští rok hotovo. Mluvčí Mladé Boleslavi navíc v uplynulých dnech informovala, že město plánuje podél třídy postavit smíšenou cyklostezku pro pěší a cyklisty, Na kterou využije z Evropské unie a státního rozpočtu částku přesahující 28 milionů korun. „Realizace je naplánovaná od července 2024 do října 2026 a časově se tedy prolíná se samotnou rekonstrukcí třídy Václava Klementa," sdělila mimo jiné na webu města.

V rámci příprav rozšíření třídy Václava Klementa odsouhlasili ve čtvrtek 22. února středočeští radní vyhlášení nadlimitní veřejné zakázky na stavební práce na krajské silnici III/0167 v otevřeném řízení. V polovině března pak začalo na třídě Václava Klementa rozsáhlé kácení stromů, které bylo součástí přípravných prací.

Společnými zadavateli zakázky jsou Krajská správa a údržba silnic (KSÚS), město Mladá Boleslav a společnost Vodárny a kanalizace Mladá Boleslav. Celková cena je zhruba 335,55 milionu korun. Délka celého úseku je 1,14 kilometru.

V roce 2023 SFDI na všech smlouvách do středočeské silniční sítě načerpal 2,1 mld. Kč, což zahrnuje veškeré investiční i neinvestiční prostředky na všech smlouvách.