Pasažérům malé parní mašinky na Skalsku to ale nevadilo.

Soustředěně seděli na vagóncích a nechali se unášet modelem mašinky po nevelkém, ale o to malebnějším areálu Malé dráhy Skalsko. Během pár minut se všichni přenesli nazpět do 19. století, kdy pára vévodila světu. Při projížďce se překonávaly i drobné terénní nerovnosti, a k nejzajímavějším bodům patřil přejezd mostku nad jezírkem. Bylo to jako reálně se stát součástí zmenšeného železničního modelu.

Malí návštěvníci mohli na dvorku vyzkoušet další raritu – parní kolotoč. „Sestavil ho asi před dvaceti lety můj přítel pan Janeček od Frýdlantu v Čechách, pro pobavení svých dětí. S některými věcmi na něm jsem mu pomáhal Za pár dní oslaví autor kolotoče 88. narozeniny, a tak mi svůj výtvor přenechal, aby dělal radost dalším dětem,“ řekl Petr Vidner , hlavní přednosta stanice Malé dráhy Skalsko. Kromě zábavy z jízdy stála za vidění i prohlídka přilehlých stodol, v nichž se nachází Parostrojní muzeum.

Tady jsou k vidění různé typy modelových i skutečných parních strojů, stabilních motorů, a dva historické traktory. Na zdech se návštěvníci mohli poučit o konstrukci parního stroje a zároveň obdivovat starý model kočáru s parním pohonem nebo řadu zemědělských parostrojů například mlátičky.
Petr Vidner už se se svou velkou zahradní železnicí dostal i do hledáčku televizních kamer. Jeho záliba našla ohlas v jednom z dílů populárního seriálu České televize Toulavá kamera.