Bezmála před měsícem se do Husovy ulice vrátil dopravní ruch a uzavřela se část Boleslavské, v úseku od železničního přejezdu až po Mírové náměstí. Probíhá zatím stavba nového průtahu Bakovem podle harmonogramu? Jak nutné komplikace vnímají obyvatelé města a živnostníci?

„Oprava silnice je nutná, ale vadí mi, že doprava byla odkloněna naší, jindy poklidnou ulicí. Nyní je tu nepořádek. Jde především o odpadky, které se objevují kolem náhradních autobusových zastávek, a také prach z velkých aut," říká Eva Chládková.

„Práce na silnici mě nijak neomezují. S kočárkem se sice po rozkopané silnici jet nedá, ale je několik možností, jak se jí vyhnout a pohodlně ji obejít," potvrzuje Jitka Bartošová z Nové Vsi.

Jiný názor má Václav Matějka: „Kvůli pracím na silnici jsem musel dočasně uzavřít svou autoopravnu. Ulice je neprůjezdná a zákazníci se ke mně nemohli dostat."

Největší problémy, které stavbu brzdí, přináší zatím úprava chodníků, které se dočkají rozšíření na úkor šíře vozovky.

Právě kvůli nevyhovujícímu sklonu chodníků a obrubníkům musela být prodloužena uzavírka Husovy ulice. Zda se zpozdí i práce na Boleslavské, zatím není jasné. I zde se však obrubníky předělávají v celé délce.

„Jakmile na nové silnice, které jsou užší, najedou kamiony, chodníky a obrubníky už se ničí. To jsme mohli vidět, když se měnila uzavírka a kvůli špatnému značení kamiony projížděly Bakovem. Jakmile zajely na místní komunikace, obrubníky to nevydržely," konstatuje starostka Jana Štěpánová.

Nyní už je značení správné a město doufá, že ve chvíli, kdy budou veškeré stavební práce hotové, už bude na Mladoboleslavsku platit očekávané omezení kamionové dopravy, které by těžké dopravní kolosy vyhnalo z města jednou provždy.

Aktuálně však vedení města dělá největší vrásky nejistota spojená se začátkem školního roku. Není totiž jasné, zda stavebníci zvládnou dokončit práce na Boleslavské ulici do plánovaného 28. srpna. Pokud by se tak nestalo, bude v pondělí 1. září hrozit v okolí základní školy dopravní kolaps.

„Obáváme se toho, co 1. září přinese. Převážná část dětí jezdí do školy i sousední mateřské školky autem a řidiči jsou zvyklí odbočovat za přejezdem přímo do Jungmannovy ulice. A navíc musíme počítat také s rekonstrukcí vodovodu v ulicích Riegrova a Palackého," vyjmenovává rizika Štěpánová.

Zda se časový harmonogram prací změní, v tuto chvíli není jasné. Napětí potrvá možná ještě celý příští týden.

„Se samotným provedením nové vozovky jsme spokojení. Pouze na jednom místě se tvořily kaluže, ale na to jsme upozornily, a v daném místě tak budou vytvořeny drenáže. Přestože stavba průtahu je krajskou investicí, dohlížíme na ni. To my bychom tu v budoucnu chodili kalužemi, ne kraj," dodává Štěpánová.

Až stavebníci otevřou Boleslavskou ulici, vrhnou se na poslední etapu stavby výměnu povrchu Mírového náměstí. Historické kostky nahradí hladký asfalt. Změna se pozitivně podepíše zejména na snížení vibrací a hlučnosti.

Tato poslední část stavby je naplánována na říjen. Město však čekají v nejbližší době ještě opravy místních komunikací, na které se podařilo získat dotaci z Regionálního operačního programu. Práce by měly začít co nejdříve, nemůže to však být předtím, než se dopravní situace zklidní.