„Stejný problém jako já může mít každý pojištěnec Zaměstnanecké pojišťovny Škoda, tedy tisíce lidí na Mladoboleslavsku,“ řekl Deníku.
Co se vlastně stalo? Veterinární lékař původem ze Slovenska žije na Mladoboleslavsku a uzavřel proto zdravotní pojištění právě umístní Zdravotní pojišťovny Škoda(ZPŠ).
„Při uzavření pojištění mi pojišťovna vydala evropskou kartičku pojištěnce. Deklarovala, že na základě toho mám nárok na zdravotní péči vEvropské unii imimo Českou republiku stím, že náklady na zdravotní péči vcizině budou proplaceny po návratu vČesku,“ řekl Skladaný.
Ikdyž nerad, musel tuto službu využít při cestě na Slovensko, kde ho začal bolet zub. Sakutní bolestí navštívil tamního stomatologa. Ten si za zákrok naúčtoval podle ceníku sumu 1450korun. Peter Skladaný pochopitelně částku uhradil a od lékaře převzal potřebné doklady.
Po návratu do Česka předložil dokumentaci vpojišťovně a očekával proplacení peněz. Jenže narazil. „Přišlo mi vyrozumění svysvětlením, že zákrok, který na Slovensku stojí 1450korun, byl vČechách ohodnocen na 275korun,“ popisuje šokovaný klient pojišťovny. Stím se však rozhodně nehodlá smířit a rozhodnutí reklamoval.
Zarazil ho však údajně špatný přístup zodpovědných pracovníků. „Jednali se mnou arogantně, podávali si mne zoddělení na oddělení, kde ani nebyli kompetentní pracovníci odpovědní za řešení této problematiky. Nakonec jsem se dozvěděl jen to, že ohodnocení zákroku je vpořádku,“ řekl a pokračuje: „Nechápu, proč jsem si každý měsíc poctivě platil pojištění zmých tvrdě vydělaných peněz? Kčemu mi tobylo?“
Pojišťovna se ale hájí, že nepochybila. Podle asistenta ředitelky ZPŠ Petra Kvapila bylo postupováno dle českých tarifů a ani při znovuprověřování výše úhrady na základě reklamace klienta ZPŠ nebylo zjištěno pochybení.
„Ačkoliv se to může zdát někomu diskutabilní, postupovali jsme správně. Pojištěnci můžeme pro příště doporučit připojištění, a to zejména pro případ stomatologického ošetření, které bývá obvykle nákladné,“ uvedl Kvapil.
Podle asistenta ředitelky rovněž nemůže být řeč oaroganci pracovníků ZPŠ. „Svědčí otom iskutečnost, že tato záležitost byla spanem Skladaným osobně řešena až na úrovni ředitelky odboru pojistných vztahů a marketingu a ředitelky zdravotního odboru,“ tvrdí Kvapil.
Rovněž na tvrzení, že si klienta předávali zoddělení na oddělení, má Petr Kvapil odpověď. „Pan Skladaný musel absolvovat jednání jak na našem pracovišti, které se nachází na první bráně společnosti Škoda Auto, a další jednání vsídle naší pojišťovny vHusově ulici. To však bude od 3.března letošního roku minulostí, neboť od tohoto dne bude otevřena nová budova ZPŠ vHusově ulici, kde budou moci naši klienti vyřídit své záležitosti pod jednou střechou,“ uzavřel Kvapil.