To je hlavní argument, kterým teplický primátor Jaroslav Kubera operuje. Vedle toho také zdůrazňuje, že městské policie mají dodržovat veřejný pořádek a měření rychlosti mají nechat na svých státních kolezích.

Návrh Jaroslava Kubery v Senátu neuspěl, novela silničního zákona s ním nepočítá, a městským policiím tak nadále zůstává pravomoc měřit dodržování maximální povolené rychlosti.

„Malé obce jsou v tomto ohledu v obrovském střetu zájmů. Jde jim primárně o to, aby naplnily své obecní pokladničky, a trestají tak řidiče i za překročení rychlosti třeba o tři kilometry v hodině," uvádí ke své obhajobě Kubera. Vedení Mladé Boleslavi nesouhlasí. Podle jeho představitelů by měla mít města i obce nadále možnost o měření rychlosti na svém území, a to na základě spolupráce se státní policií, rozhodovat sama.

Stejného názoru je i velitel mladoboleslavské městské policie Tomáš Kypta: „V Mladé Boleslavi měříme rychlost pouze nárazově a vždy na místech určených Policií ČR. V loňském roce jsme pro představu na pokutách za rychlost vybrali 68 tisíc korun."

Proti se postavil i ministr dopravy Dan Ťok, který sice připustil, že někde vybírání pokut probíhá nekorektně, ale poukázal i na neexistenci jakékoliv studie, která by to potvrdila. „Určitě o tom uvažuji dál a budu v tom činit potřebné kroky ke schválení. Bude další novela," dodal po neúspěchu svého návrhu Kubera.