Nejslavnější cyklistický závod planety podporuje Škoda Auto již desátým rokem, a v úterý na autosalonu v Ženevě došlo k podpisu smlouvy na další čtyři roky, tedy až do roku 2018.

Součástí sponzoringu je vedle vlastní Tour de France také závod okolo Španělska (La Vuelta), v níž se automobilka angažuje od roku 2011. Dohoda s A.S.O. (Amaury Sport Organisation, promotérem tour, který smlouvu s automobilkou uzavřel) navíc zahrnuje osm dalších mezinárodních cyklistických závodů.

„Prodloužením naší spolupráce s Tour de France a dalšími známými klasickými závody potvrzujeme naše těsně sepjetí s cyklistikou," okomentoval ženevské události předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

Boleslavská automobilka si cyklistický závod nevybrala náhodou, její jméno je s koly spjato už od samého základu, kdy v roce 1895 odstartovala historii firmy výroba jízdních kol.

Hlavní roli ve spolupráci Škodovky s Tour de France hrají od počátku poskytovaná vozidla. Každoročně ujede více než 200 vozů s okřídleným šípem ve znaku v rámci tohoto závodu zhruba 2,8 milionů kilometrů.

Za posledních deset let tedy vozy ujely celkem kolem 28 milionů kilometrů, a zatím žádný z nich nebyl nucen cestu přerušit kvůli technické závadě.