S novými rekordními hodnotami tržeb a zisku uzavřela boleslavská automobilka Škoda Auto první pololetí 2011. Tržby od ledna do června vzrostly o více než čtvrtinu na 5,4 miliard euro. Provozní výsledek ve stejném období vzrostl o 81,5 procent na 412 milionů euro. Dodávky zákazníkům vzrostly o více než dvacet procent na 454 698 vozů. V roce předchozím šlo o 378 747 vozů.

„Škoda se v prvním pololetí ve všech oblastech vyvíjela vysokým tempem“, říká předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland. „Našim zaměstnancům se podařilo přeměnit Růstovou strategii Škoda, odstartovanou v uplynulém roce, v působivé prodejní a finanční výsledky. V druhém pololetí a v následujících letech budeme v této strategii důsledně pokračovat,“ uvedl Vahland.

Je tu jasný cíl

Firma má nyní jasný cíl, a to zvýšit celosvětové prodeje do roku 2018 na minimálně 1,5 milionu vozů.

Za tímto účelem chce podnik rychle posilovat svou pozici na mezinárodních trzích a rozšiřovat modelovou paletu. „Již na konci roku 2011 se naše produktová ofenzíva rozjede zavedením městského vozu značky Škoda,“ říká Vahland.

Člen představenstva společnosti Škoda za oblast ekonomie Winfried Krause dodává: „Škoda v prvním pololetí 2011 dále posílila svou finanční základnu a celosvětovou konkurenceschopnost. Přispěly k tomu podstatně zvýšený odbyt a vylepšený modelový mix. Škoda tak disponuje solidní finanční základnou pro další růst v příštích letech.“