Automobilka Škoda Auto provozuje největší výpočetní centrum ze všech průmyslových podniků ve střední a východní Evropě, tedy alespoň to sama o sobě tvrdí. V rámci své Strategie 2025 si vytkla několik cílů. Jeden z nich hovoří také o tom, že vedle klasické oblasti podnikání ve výrobě automobilů chce být Škoda úspěšná i jako poskytovatel digitálních služeb pro mobilitu.

„Škoda se mění z výrobce automobilů na mnohostranného poskytovatele mobility, který stále více sází na digitální technologie. Proto stále hledáme mladé talenty z oblasti informačních technologií, kteří u nás získají široké možnosti profesního a osobního rozvoje,“ řekl Petr Rešl, vedoucí procesní a systémové integrace managementu zakázek a výroby Škoda Auto.

I proto automobilka spustila kampaň nazvanou Backend Stories, ve které chce mladé lidi zajímající se o IT oslovit pomocí napínavých sci-fi příběhů a vzbudit tak jejich zájem o společnost jako o atraktivního a moderního zaměstnavatele. V novém projetu tak působí například i autor Petr Stančík, nositel literární ceny Magnesia Litera. V osmi kapitolách svého díla „100 miliard neuronů“, které jsou postupně po týdnu zveřejňovány, přenáší čtenáře do roku 2056.