Šokující ovšem je, že nové auto Yeti se nebude vyrábět ve Vrchlabí, což se původně plánovalo. Výroba Yetiho měla přinést záchranu pro budoucnost vrchlabského závodu. Ta je tak zatím nejistá, přestože firma uvedla, že s tamní výrobou najisto počítá. O zakázku na výrobu modelů ale bude teprve bojovat. O problematice pravděpodobně jednala dnes dozorčí rada Škody Auto.

Nyní je stále pravděpodobnější, že závod ve Vrchlabí získá do výroby jiný vůz. "Existují pro závod Vrchlabí jiné varianty o mnohem větším objemu," naznačil nedávno končící předseda představenstva Škody DetlefWittig v týdeníku Škodovácký odborář. Stále se tak jen potvrzují spekulace, že by se tam mohl vyrábět nový malý vůz UP!, jehož koncept ukázal Volkswagen na autosalonu v Německu. Podle spekulací by mělo stát kolem 200 tisíc korun.

Firma bojovala ve svém mateřském koncernu, aby výrobuSUV Yeti získala, protože to znamená další objem investic i stabilnější budoucnost Škody jako samostatné kvalitní značky. To, že se Yeti bude dělat v Kvasinách, znamená pro mnohé překvapení. Už nyní se tam dokončují technologie, svařovna a montáž pro výrobu nového modelu Škoda Superb. Pro Yeti bude zřejmě nutné vybudovat zcela nové haly a další kapacity.

Škoda Auto je jednou z největších českých továren, tahounem české ekonomiky a exportu. Automobilka zaměstnává necelých 28 tisíc zaměstnanců a vloni utržila 203,7 miliardy korun. V říjnu vyplatí svému akcionáři Volkswagen dividendu 8,4 miliardy korun.

Zásadní novinky ve Škodě Auto:

- Podle informací firmy má přijít vůz Yeti do výroby v roce 2009.

- Po modernizaci obou závodů, bude Škoda provozovat tři plnohodnotné výrobní závody. Především Vrchlabí zatím působí jen jako montovna.

- Firma přijme v nadcházejících měsících více než tisíc zaměstnanců. Vzhledem ke stále rostoucí poptávce a nedostačující výrobě, chce firma zavést takzvaný 16-ti směnný systém pracovní doby.

- S výrobou modelu Škoda Octavia bude firmě vypomáhat méně využitý závod Volkswagen Slovakia.