Mladoboleslavská Škoda Auto chystá do svých výrobních kapacit v České republice další významné investice za účelem rozšíření stávající produkce.

Požaduje však po vládě ČR, aby v nejbližší době uvolnila stovky milionů korun do zlepšení dopravní infrastruktury, která přímo ovliňuje logistiku mezi centrálou v Mladé Boleslavi a pobočnými závody Vrchlabí a Kvasiny.

Po setkání s personálním šéfem Škoda Auto Martinem Jahnem to prohlásil mladoboleslavský poslanec a předseda zahraničního výboru Sněmovny Jan Hamáček (ČSSD).

„Škoda Auto klade prioritu na výstavbu takzvané severovýchodní tangenty v Mladé Boleslavi, která zrychlí dopravu zaměstnanců na nově budovaný autobusový terminál, a obchvat Nové Paky. Stejně tak usiluje o obchvat Vrchlabí nebo vznik nové vlakové zastávky u vývojového centra Česana,“ uvedl poslanec Hamáček s tím, že tyto požadavky považuje za oprávněné. Zastávku u Česany požadovali na městském zastupitelstvu letos také odboráři zvolení do mladoboleslavského zastupitelstva.

„Škodovka je jedním z nejvýznamnějších plátců daní v České republice a povinností tohoto státu je vytvářet takové podmínky, které firmě umožní rozvíjet své podnikání. Mezi ně patří i dobrá dopravní infrastruktura, proto budu v tomto smyslu jednat s ministrem dopravy,“ dodal Hamáček.

Podle primátora Mladé Boleslavi Raduana Nwelatiho (ODS) existuje šance, že by se na stavbu silnice od Bondy centra (Škoda Auto Muzea), vedoucí podél železniční tratě k Intersparu, mohlo v příštích letech podařit získat značné milionové dotace.