Přesně 920 800 vozů dodala zákazníkům společnost Škoda Auto v uplynulém roce. Představuje to pro ni meziroční pokles o dvě procenta (19 600 vozů). Má tedy smysl oslavovat?

Rok 2013 byl na automobilových trzích tím nejhorším za uplynulých dvacet let. Zatímco jinde si rvou vlasy, domácí automobilka prodala sice méně automobilů a její zisk klesl o bezmála 23 procent na 11,8 miliardy korun, přesto uplynulý rok hodnotí pozitivně.

Zejména proto, že se jí podařilo připravit složité náběhy osmi nových nebo přepracovaných modelů, což je vždy faktor, který výrazně snižuje zisk.

Pozici nejprodávanějšího vozu stále suverénně drží Škoda Octavia (359 600 prodaných vozů), na druhém místě je Škoda Fabia a na třetím Škoda Rapid. Na českém, slovenském a polském trhu si značka drží svou dominanci.

Letošní ročník už má za sebou také jeden rekord. V lednu a únoru se nikdy neprodalo tolik vozů, jako letos.

„Podíl společnosti na automobilovém trhu je v rámci Evropy aktuálně nad 4 procenty, pokračováním současné strategie a modelovou ofenzivou hodláme do roku 2018 pokořit hranici 5 procent," uvedl člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
Představenstvo rovněž potvrdilo, že v nejbližších letech očekává navýšení objemu svého celosvětového prodeje na 1,5 milionu vozů ročně.

Pro automobilku nadále zůstává hlavním odbytištěm Evropa, dále zejména Čína, Rusko a také Indie. V posledních dvou jmenovaných zemích však loňský rok přinesl značné potíže – silné znehodnocení ruského rublu a indické rupie významně snížilo tržby.

Do roku 2014 společnost vstupuje s chytlavou designovou studií Škoda VisionC představenou na autosalonu v Ženevě a dvěma novými variantami oblíbené Octavie – Octavií Scout a Octavií G-TEC s pohonem na CNG.

Uvidíme, zda letošní rok bude tím nejlepším za 118 let existence značky.