Podle statistiky, kterou si mladoboleslavská automobilka pečlivě vede, se tak ale nestalo. Naopak. Zatímco za rok 2014 Škoda Auto prodala 1,037 200 vozů, ke konci loňského roku zaznamenala nárůst o 18 300 aut.
Například prosinec roku 2015 byl jeden z nejúspěšnějších. Automobilka prodala 86 600 vozů, zatímco rok před tím „jen" 81 900.
Jak sdělil Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti, Škoda minulý rok v náročných tržních podmínkách prokázala svou sílu. „Moderní modelová paleta přesvědčila zákazníky na celém světě. Stále více se přitom daří získávat pro značku nové skupiny zákazníků atraktivním designem, nejaktuálnější technikou a mnoha praktickými výhodami vozů," vysvětlil hlavní důvody předseda představenstva.
Technika pro policisty
Techniku ocení například policisté, a to jak státní, tak dopravní, kteří v loňském roce od mladoboleslavské automobilky získali desítky vozů a modernizovali si tak stárnoucí vozové parky. Nové vozy jim umožní lepší práci nejen v terénu, ale i při pravidelných kontrolách. V úložném prostoru speciálních octavií tak například nechybí trezor na dlouhé zbraně typizovaný na dvě zbraně typu MP5 a MP7, což jsou samopaly německé výroby. Trezor je navíc zabezpečený tak, aby nemohlo dojít k jeho vypáčení.
Dopravní policisté zase od prosince používají nové technologie, které jim evropské policejní sbory mohou ještě závidět.
Dopraváci tak na pirátech silnic zkoušejí například moderní záznamové zařízení, které zvládne měřit rychlost i na komunikacích, kde je více než jeden pruh. Kamera zase z registračních značek dokáže za jízdy rozklíčovat, zda se vozidlo nenachází v databázi kradených aut.
Představí SUV
A nejen to pravděpodobně pomohlo k navýšení čísel prodejnosti. Navíc v současné době běží na plné obrátky příprava další modelové řady. „Škoda auto posílí segment SUV," dodal Bernhard Maier. Zcela nová řada by měla nabídnou prostor pro přepravu sedmi osob.
Úspěšnost loňského roku začala hned v lednu s novou Škodou Fabia Combi. O měsíc později v Praze při světové premiéře představili novou generaci modelu Škoda Superb. V červnu pak vlajková loď automobilky vyjela na jednotlivé trhy.
„Škoda Superb představuje dosavadní vrchol modelové ofenzívy. Vůz přivádí značku do nové dimenze, co se týče designu, techniky a komfortu," konstatoval Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti, do jehož kompetence spadá oblast prodeje a marketingu.
Jak si škoda vedla v zahraničí?
A teď pro porovnání několik čísel, jak si Škoda Auto vedla minulý rok v zahraničí. Obecně řečeno, v západní Evropě vzrostla prodejnost o 4,3 procenta na 430 900 tisíc prodaných vozů. Například v Německu prodala za celý rok 158 700 vozů a opět tak posílila svou pozici nejsilnější zahraniční značky. V Itálii prodala 16 600 vozů, v Portugalsku 3 100 vozů a ve Španělsku 22 100 vozů.
Ve složitých podmínkách východoevropských trhů, vyjma Ruska, dodala Škoda zákazníkům během loňského roku 32 700 vozů, zatímco rok předtím to bylo ještě 34 700 aut. A v samotném Rusku mělo o vozy Škoda zájem 55 tisíc tamních klientů.