Na startu závodu, který opět prověřil schopnost řidičů jet plynule a co nejlevněji a zároveň představil novou a ještě přesnější metodu měření paliva, stanulo 52 soutěžních posádek, které čekalo přes tři sta kilometrů českých silnic – rovných úseků hladkých jako zrcadlo, serpentin i rozbitých okresek, kde provoz brzdily mobilní semafory.

„Rozvinuli jsme metodu, která se osvědčila už vloni. Každému vozu jsme dotankovali přesně deset litrů paliva, čímž jsme vytvořili virtuální nádrž. Výslednou spotřebu jsme určili z rozdílu mezi výchozím stavem před dotankováním a po průjezdu cílem. Funguje to. Dokonce jsme nezaznamenali jediný protest," přiblížil Martin Kadlec, několikanásobný šampión Škoda Economy Run, který vyměnil účast za pořadatelskou pásku.

Závodníky ze sedmi zemí čekaly dvě etapy s přestávkou na oběd v závodě ve Vrchlabí, kde se vyrábějí škodovácké převodovky. Trasa vedla přes Zahrádky do Liberce, přes Jablonec do Vrchlabí a odtud přes Trutnov, Novou Paku a Mnichovo Hradiště zpět do Kosmonos. Cestou na posádky čekala dvě měření rychlosti, která zamíchala pořadím.

„V jednom kopci jsem se nechal unést a kvůli penalizaci nám unikly stupně vítězů," krčil před vyhlášením rameny Marek Tomíšek, český rekordman v úsporné jízdě, který letos s vozem Škoda Octavia G-TEC na jedno natankování ujel 1700 kilometrů. Tentokrát skončil šestý.

Z vítězství se nakonec radovali manželé Horníčkovi. Neztratila se však ani posádka Boleslavského deníku v sestavě Martin Weiss a Ladislav Mareš. Přestože jsme skončili na 30. místě, slavili jsme malé vítězství, když jsme zjistili, že vloni jsme neskončili na sedmém místě, nýbrž na čtvrtém. Správný výsledek jsme se tak dozvěděli přesně rok poté.

Škoda Economy Run 2015.

Absolutní vítězové

1. Horníček Jan, Horníčková Věra – Citigo 1.O MPI (3l/100 km)
2. Honzejk Jiří, Honzejková Jitka – Citigo 1.O MPI (3,1l/100 km)
3. Randová Simona, Procházková Petra – Octavia Combi 1.9 TDI (3l/100 km)

Jan Horníček: Economy Run jsem jel poprvé v roce 1993

Horníčkovi z Rychnova nad Kněžnou jsou pravidelnými účastníky Škoda Economy Run a patří mezi hrdé škodováky. Tentokrát je bylo na trati vidět v červeném voze Škoda Citigo z roku 2011 s motorem 1.0 MPI o výkonu 44 kW.

Vítězové Škoda Economy Run 2015.

Pokolikáté jste zavítali do Mladé Boleslavi a soutěžili o putovní pohár?
Poprvé jsem byl v roce 1993 a od té doby jsem chyběl jen jednou. Jinak jsem se účastnil vždycky. Nejvíckrát jsem Economy Run absolvoval s manželkou, několikrát i se syny nebo s otcem.

Jak to máte s úspornou jízdou? Je to jen otázka výročního závodu, nebo běžného provozu?
Bohužel už se mi to stalo postižením. Až se na mě manželka kolikrát zlobí.

Jezdíte pomalu?
To se nedá říct. Je to ale určitý specifický styl jízdy.

Letos jste jeli vozem Škoda Citigo a při společném fotografování se o něm někdo nevyjádřil moc pochvalně. Co vy na to?
Je to nejmenší a nejlehčí auto s malým motorem, takže se dá předpokládat, že bude mít nejmenší spotřebu. Letos jsme s ním jeli už potřetí a jsme s ním spokojení, takže si z toho nic neděláme. Dokonce se každý rok zlepšujeme.

Jezdíte s ním i běžně?
Ano. Běžně je naše spotřeba v silničním provozu asi o půl litru vyšší. Dnes jsme dosáhli rovných tří litrů na sto kilometrů.