VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Economy Run: plynulou jízdu komplikovaly semafory

Kosmonosy - Kontrola pneumatik, plováku nádrže, dotankování paliva, jedna pečeť na kapotu, druhá na nádrž a vzhůru na cestu. V sobotu se uskutečnil 34. ročník Škoda Economy Run, jehož trasa vedla Českým středohořím a podhůřím Krkonoš

20.9.2015 3
SDÍLEJ:

Škoda Economy Run 2015.Foto: Deník/Martin Weiss

Na startu závodu, který opět prověřil schopnost řidičů jet plynule a co nejlevněji a zároveň představil novou a ještě přesnější metodu měření paliva, stanulo 52 soutěžních posádek, které čekalo přes tři sta kilometrů českých silnic – rovných úseků hladkých jako zrcadlo, serpentin i rozbitých okresek, kde provoz brzdily mobilní semafory.

„Rozvinuli jsme metodu, která se osvědčila už vloni. Každému vozu jsme dotankovali přesně deset litrů paliva, čímž jsme vytvořili virtuální nádrž. Výslednou spotřebu jsme určili z rozdílu mezi výchozím stavem před dotankováním a po průjezdu cílem. Funguje to. Dokonce jsme nezaznamenali jediný protest," přiblížil Martin Kadlec, několikanásobný šampión Škoda Economy Run, který vyměnil účast za pořadatelskou pásku.

Závodníky ze sedmi zemí čekaly dvě etapy s přestávkou na oběd v závodě ve Vrchlabí, kde se vyrábějí škodovácké převodovky. Trasa vedla přes Zahrádky do Liberce, přes Jablonec do Vrchlabí a odtud přes Trutnov, Novou Paku a Mnichovo Hradiště zpět do Kosmonos. Cestou na posádky čekala dvě měření rychlosti, která zamíchala pořadím.

„V jednom kopci jsem se nechal unést a kvůli penalizaci nám unikly stupně vítězů," krčil před vyhlášením rameny Marek Tomíšek, český rekordman v úsporné jízdě, který letos s vozem Škoda Octavia G-TEC na jedno natankování ujel 1700 kilometrů. Tentokrát skončil šestý.

Z vítězství se nakonec radovali manželé Horníčkovi. Neztratila se však ani posádka Boleslavského deníku v sestavě Martin Weiss a Ladislav Mareš. Přestože jsme skončili na 30. místě, slavili jsme malé vítězství, když jsme zjistili, že vloni jsme neskončili na sedmém místě, nýbrž na čtvrtém. Správný výsledek jsme se tak dozvěděli přesně rok poté.

Škoda Economy Run 2015.

Absolutní vítězové

1. Horníček Jan, Horníčková Věra – Citigo 1.O MPI (3l/100 km)
2. Honzejk Jiří, Honzejková Jitka – Citigo 1.O MPI (3,1l/100 km)
3. Randová Simona, Procházková Petra – Octavia Combi 1.9 TDI (3l/100 km)

Jan Horníček: Economy Run jsem jel poprvé v roce 1993

Horníčkovi z Rychnova nad Kněžnou jsou pravidelnými účastníky Škoda Economy Run a patří mezi hrdé škodováky. Tentokrát je bylo na trati vidět v červeném voze Škoda Citigo z roku 2011 s motorem 1.0 MPI o výkonu 44 kW.

Vítězové Škoda Economy Run 2015.

Pokolikáté jste zavítali do Mladé Boleslavi a soutěžili o putovní pohár?
Poprvé jsem byl v roce 1993 a od té doby jsem chyběl jen jednou. Jinak jsem se účastnil vždycky. Nejvíckrát jsem Economy Run absolvoval s manželkou, několikrát i se syny nebo s otcem.

Jak to máte s úspornou jízdou? Je to jen otázka výročního závodu, nebo běžného provozu?
Bohužel už se mi to stalo postižením. Až se na mě manželka kolikrát zlobí.

Jezdíte pomalu?
To se nedá říct. Je to ale určitý specifický styl jízdy.

Letos jste jeli vozem Škoda Citigo a při společném fotografování se o něm někdo nevyjádřil moc pochvalně. Co vy na to?
Je to nejmenší a nejlehčí auto s malým motorem, takže se dá předpokládat, že bude mít nejmenší spotřebu. Letos jsme s ním jeli už potřetí a jsme s ním spokojení, takže si z toho nic neděláme. Dokonce se každý rok zlepšujeme.

Jezdíte s ním i běžně?
Ano. Běžně je naše spotřeba v silničním provozu asi o půl litru vyšší. Dnes jsme dosáhli rovných tří litrů na sto kilometrů.

Autor: Martin Weiss

20.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

SERVIS

Kultura a sport - Kultura a sport Maséři (kromě odborných masérů ve 12 200 Kč

Maséři (kromě odborných masérů ve zdravotnictví) Maséři. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč, mzda max. 14000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Místo výkonu práce:, Jaselská 148, 29301 Mladá Boleslav 1, , Prvotní kontakt: e-mail: jana-kocova@seznam.cz, , Možno bez vzdělání, certifikát na thajskou masáž.. Pracoviště: Jana kočová - pracoviště mladá boleslav, Jaselská, č.p. 148, 293 01 Mladá Boleslav 1. Informace: Jana Kočová, .

Administrativa - Administrativa Ostatní odborní pracovníci v 50 000 Kč

Odborní pracovníci organizace a řízení Projektmanager nákupu zahraniční projekty Indie. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 50000 kč, mzda max. 70000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - Zajišťování organizačních činností pro projekt INDIA 2,0, - Doprovázení náběhů dílů , - Organizace jednání v rámci nákupu Škoda, - Zastupování nákupu Škoda na projektových jednáních ve Škoda a koncernu , - Účast na projektových jednáních , Požadujeme VŠ vzdělání, uchazeče s praxí, AJ - jednací znalost, Hindi - jednací znalost. Pracoviště: Škoda auto a.s., oddělení nákupu, akuma, Nádražní, č.p. 84, 293 01 Mladá Boleslav 1. Informace: Jiří Nečesaný, +420 326 816 804.

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 16 000 Kč

Prodavači elektrotechniky, elektroniky a domácích potřeb Asistent/ka prodeje v prodejně s HardWare. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dělené směny, úvazek: . Mzda min. 16000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Náplň práce: prodej a nákup zboží, zápis došlých a vystavených dokladů, pokladna, spojování hovorů, zajištění pořádku v prodejně, označování zboží, zpracování pošty, sledování plnění zakázek, předávání/přebírání práce od pracovníků hardware., Měsíční odměny závislé na výsledku prodeje.. Pracoviště: Apex computer, s r.o.- pracoviště mb, Nerudova, č.p. 600, 293 01 Mladá Boleslav 1. Informace: Hynek Vorel, +420 326 340 340.

Stavebnictví - Stavebnictví Stavební dělník 12 200 Kč

Pomocní pracovníci v oblasti těžby a stavebnictví Pomocní stavební dělníci. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 20. Poznámka: Místo výkonu práce:, Dolní Cetno 26, 294 30 Niměřice + stavby zaměstnavatele v okrese Mladá Boleslav, , Prvotní kontakt: osobně: Doubravička 53 (pondělí 13-15 hod.), tel.: 606 364 449, e-mail: vlad4@email.cz. Pracoviště: Vladimír tarasjuk s.r.o. - dolní cetno 26, 294 30 niměřice + stavby zaměstnavatele v okrese mladá boleslav, 294 30 Dolní Cetno. Informace: Tarasjuk Vladimír, +420 606 364 449.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chorvatská fanynka. Fotbalové MS Rusko 2018
12

Krásné ženy z Argentiny, Nigérie a Evropy. Vyberte nejhezčí fanynku skupiny D

Ilustrační foto.
1

Audit ve středočeské správě silnic zůstává horkým bramborem

Historicky první jaderná svatba a od císařpána k bolševikům: zhlédněte videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 22. června 2018.

Závody, které většina aut nepřežije

Dobrovice – Šestý ročník netradičního závodu Destruction derby se chystá na sobotu v Picavě. Akce Chibuk Destruction Derby odstartuje v areálu firmy JP Stav Dobrovice úderem desáté hodiny. Podle průběhu časového harmonogramu plánujeme čtyři až pět rozjížděk. Ty se pojedou v osmičlenném obsazení na tři kola,“ hlásí za pořadatele Tomáš Tochtar. Finálové jízdy odstartují okolo druhé hodiny.

Kosmonosy nakupovaly v Hradišti

Mladoboleslavsko – Již potřetí měly fotbalové kluby možnost díky novému přestupnímu řádu uskutečnit takzvané volné přestupy. Ve dvacetidenním přestupním okně si mohli v přivést za tabulkovou cenu posily bez souhlasu jejich mateřského oddílu. Na Mladoboleslavsku využili tohoto způsobu hned ve 42 případech.

Kráska z Peru, Austrálie nebo Evropy? Vyberte nejhezčí fanynku skupiny C

Fotbalové mistrovství světa v Rusku neprovázejí jen nádherné útočné akce a góly, ale i krásné ženy na tribunách či ve fanzónách. Do konce června vám budeme nabízet nejsympatičtější fanynky týmů z každé skupiny. Můžete hlasovat pro vaši favoritku, vítězky pak postoupí do finále, v němž se „utkají“ o pomyslný titul Miss šampionátu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT