„Zatím to není potřeba. Pro vozidla bezpečnostních složek a integrovaného záchranného systému se nám podařilo vyjednat výjimku. Oproti jiným vozidlům jsou totiž tato využívána v jiném pracovním režimu. A kapacita současných baterií neumožňuje širší nasazení,“ uvedl dnes při předávání 538 vozů Škoda Auto v policejních barvách ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD).

Škoda D’CITY
Škoda se pochlubila novým autobusem. Má dieslový pohon a městské rozměry

Podle něj však doba, kdy bezpečnostní složky přejdou na ryze elektrický či vodíkový pohon, není zas tak vzdálenou budoucností.

„Víme, že jednou auta s klasickými motory skončí. Pokrok v navýšení kapacit baterií je už teď otázkou času. Například z úst představitelů Škoda Auto jsem byl ubezpečen, že se brzy kapacita baterií zdvojnásobí a automobily ujedou na jedno nabití až tisíc kilometrů. Ale to ještě nenastalo a tak zatím však budeme soutěžit standardně. Na druhou stranu se rozšiřování flotily elektrických automobilů nezříkáme. Už nyní jich několi jezdí v Praze či Ostravě. A jsme připraveni je využít i v dalších větších aglomeracích,“ dodal ministr vnitra. Policisté si ve čtvrtek převzali 38 superbů a 500 kodiaqů.

Všechny automobily jsou poháněny zážehovým motorem 2,0 TSI. Superby zamíří hlavně na dálnice a kodiaq bude brázdit hlavně hory. Mladoboleslavská automobilka je dlouholetým dodavatelem vozů pro tuzemské bezpečnostní síly. Od roku 1993 bylo českým policistům a ministerstvu vnitra předáno více než 20 tisíc automobilů Škoda nejrůznějších modelů a specifikací – ať již speciálně upravených podle požadavků policejních sborů nebo v sériovém provedení.