Protože se firma stejně jako jiné automobilky potýkala s celosvětovým nedostatkem polovodičů – dodávky čipů pro auta postihl koronavirový výpadek výroby v Asii – musela i vlastní produkci omezit více, než se původně očekávalo. Aktuální nedostatek (nešlo totiž o první problémy tohoto typu) souvisel především s rozšířením onemocnění covid-19 v jedné z továren v Malajsii.

Celozávodní dovolená, již automobilka označuje přesnějším pojmenováním hromadná, se tak prodloužila. Původně byla naplánována na 31. a 32. kalendářní týden – kvůli nedostatku čipů však odstávka výroby přišla už před jejím začátkem. A nedostatek čipů dalších komponentů byl takový, že už předem bylo zřejmé, že počátkem 33. kalendářního týdne (od 16. do 22. srpna) se výroba naplno nerozběhne.

To přichází až s týdenním zpožděním; některé provozy Škody Auto, jako třeba výroba motorů, převodovek, náprav či montáž baterií nebo slévárna a kovárna, se však rozjížděly již o několik dnů dříve. Také vybraní pracovníci montážních linek přicházeli do práce už během 33. týdne, aby zajistili dokončení vozů, které při zahájení odstávky zůstaly nekompletní.

Informaci o tom, že to bude právě takto, dostali zaměstnanci ještě před hromadnou dovolenou – přičemž předseda podnikové rady Jaroslav Povšík informoval, že se s vedením společnosti podařilo vyjednat překážku na straně zaměstnavatele s náhradou 85 procent průměrné mzdy.

Ani během odstávky se však ruch v automobilce nezastavil. Na dobu hromadné dovolené se tradičně plánují údržbové práce – a jinak to nebylo ani tentokrát. Nadále také fungují nepřetržité provozy, i během dovolenkového zklidnění také chodí do zaměstnání někteří pracovníci administrativy, strážní či lidé z Aramarku zajišťujícího jídlo nebo vývojáři z Česany.