VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto potvrdila rekordní zisky! Tržby přesáhly 222 miliard korun!

Mladá Boleslav/ Mladoboleslavská Škoda Auto loni dosáhla nejlepšího výsledku v historii. Prodala 630 032 aut a zisk zvýšila o 40 procent na 19,9 miliardy Kč. Utržila 222 miliard. Škoda je jednou z nejvýznamnějších firem Česka, která se významně podepisuje i na celkové kondici ekonomiky.

13.3.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ilustrační foto - Archiv

I přes stagnaci západoevropského trhu dokázala značka navýšit objemy prodeje a potvrdila svou stabilní pozici ve středoevropském regionu. Dále kontinuálně expandovala na nových trzích a v závěru roku vstoupila v pořadí na již stý světový trh a dosáhla nejlepších prodejních výsledků v historii, které se odrazily také v rekordní úrovni hospodářských výsledků. Tržby za skupinu vzrostly o 9,0 % na 222,0 miliard Kč, operativní výsledek s hodnotou 19,8 mld. Kč meziročně vzrostl o 35,5 %. V roce 2007 tak Skupina Škoda Auto dosáhla 19,9 miliard Kč konsolidovaného výsledku před zdaněním (meziročně 39,9 %). Pozitivně se také vyvíjela čistá likvidita ( 29,5 %), která k 31. prosinci 2007 činila 27,4 miliard Kč.

Rekordní výsledky za rok 2007 komentoval člen představenstva společnosti Škoda Auto za Oblast ekonomie Holger Kintscher: „Ani rok 2007 nebyl z pohledu vnějších ekonomických podmínek jednoduchý. Museli jsme vykompenzovat hned několik negativních faktorů. Za všechny mohu jmenovat další výrazné posilování české koruny vůči euru, růst mezd a vývoj na komoditních trzích, zejména u oceli a syntetických hmot. O to více nás těší, že se skupině Škoda Auto podařilo dosáhnout historicky nejlepšího výsledku.“

V roce 2007 exportovala společnost Škoda Auto vozy, náhradní díly a další komponenty včetně příslušenství v hodnotě 184,9 miliard Kč. To představuje 7,5% */ podíl na celkovém exportu České republiky. Škoda Auto tak zůstává v pozici největšího českého exportéra.

Na vynikajících výsledcích skupiny Škoda Auto se podílelo celkem 29.141 zaměstnanců. Počet kmenových zaměstnanců mateřské společnosti vzrostl o 2,3 % na 23.559 a počet agenturních zaměstnanců stoupl o 13,2 % na 4.194. V dceřiných společnostech pracovalo včetně agenturního personálu ke konci roku 2007 celkem 1388 zaměstnanců (meziročně 47,3 %).

K úspěšnému vývoji skupiny Škoda Auto se vyjádřil také předseda představenstva Reinhard Jung, který nastínil její další vývoj: „Rok 2007 byl ve znamení uvedení nové generace Fabie, kterou zákazníci přijali velmi pozitivně. Poprvé jsme překročili hranici 600 tisíc vyrobených a prodaných vozů a vstupem na australský trh byla dosažena magická hranice 100 zemí, na kterých jsou vozy Škoda v prodeji. Dosažené hospodářské výsledky potvrzují naši strategii založenou na vysoké kvalitě našich produktů, služeb a procesů a na osobní motivaci všech našich pracovníků. Rok 2008 bude rokem nové generace modelu Superb, vlajkové lodi značky Škoda. Rovněž s tímto modelem přineseme uživatelům produkt s velkorysou nabídkou prostoru, řadou ojedinělých a nápaditých technických řešení a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty.“

S celkovým počtem 630.032 vozů dodaných zákazníkům v roce 2007 potvrdila pozici nejprodávanějšího modelu Škoda Octavia, pro kterou se rozhodlo 237.422 zákazníků (meziročně 18,1 %). Vozů Škoda Fabia se i přes generační výměnu modelu a částečnou omezenost dodávek prodalo 232.890. Velmi dobré přijetí ze strany zákazníků zaznamenala automobilka u modelu Roomster, jehož bylo prodáno 62.527 vozů. Pro vůz Škoda Superb se rozhodlo 20.530 nových majitelů.

Přes stagnující trhy v západní Evropě zde dokázala skupina Škoda Auto navýšit tržní podíl o 8,9 % na

2,2 %. Na tomto nejsilnějším odbytišti skupiny bylo dodáno zákazníkům celkem 327.222 vozů. Ve východní Evropě vzrostl prodej o 33,9 % (95.032 vozů) a v regionu zámoří/Asie dokonce o 78,7 % (65.295 vozů). Ve střední Evropě potvrdila skupina Škoda Auto s 1,2% nárůstem (142.483 vozů) svoji dlouhodobě stabilní pozici. Stejně jako v předchozím roce se nejvíce vozů prodalo v Německu (112.452 vozů, 8,2%). Na domácí trhu značka Škoda jednoznačně obhájila vedoucí pozici s prodejním výsledkem 66.806 vozů

( 2,5 %).

Značka Škoda získala v roce 2007 také řadu ocenění. Mezi nejvýznamnější patří zejména prestižní cena německých novin Bild am Sonntag – Zlatý volant pro nový vůz v nabídce značky Škodu Fabia.

škoda auto v číslech
počet prodaných aut 630 032
celkový růst 14,6 %
růst na světovém trhu 4%
výroba 661475 (růst o 18,9 %)
tržby
221,967 miliard ( + 9 %)
zisk před zdaněním 19,8 miliard (+ 39,9 %)
čistý zisk
15,98 (+ 44,5%)
počet zaměstnanců 29 141

Připravujeme podrobnosti, další témata, rozhovory, foto, video.

13.3.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Během uplynulého víkendu musel být znovu uzavřen kruhový objezd u ulic Jana Palacha a Na Radouči. Dělníci tam tentokráte dodělávali retardéry u přechodů. Ty se nově budou nacházet na každém vjezdu na kruhový objezd.
7

FOTO: Přecházení u kruháku je pro chodce bezpečnější

David Rath
22

Kauza spojovaná s Rathem se vrací ke krajskému soudu

Volební NEJ na Mladoboleslavsku

Mladoboleslavsko - Kde byla nejvyšší a nejnižší volební účast?

KRÁTCE: Volební střípky z měst okresu Mladá Boleslav

Boleslavsko - Jak volili lidé z Benátek, Mnichova Hradiště, Bělé nebo Dobrovice?

Přivítejte s námi na světě další miminka narozená v minulých dnech

Mladá Boleslav - Přivítejte s námi na světě další miminka narozená v minulých dnech v mladoboleslavské porodnici. Přestože víme, že každé miminko je krásné, můžete hlasovat v naší anketě o miminko týdne.

Komise musely řešit neplatné voličské průkazy, ale i stěhování

Střední Čechy – Vše probíhalo standardně. Přesně s těmito slovy se ohlédla za hlasováním během parlamentních voleb ve Středočeském kraji Eva Jůzová, vedoucí oddělení správních agend Krajského úřadu Středočeského kraje. Podle jejích slov se na hejtmanství nedostaly informace o tom, že by se odehrálo něco mimořádného. „Nevíme o tom, že by někde zasahovala policie,“ konstatovala Jůzová k dění ve volebních místnostech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení