„Vedle našeho domácího českého trhu jsou důležitým pilířem úspěchu i zahraniční růstové trhy. To dokazuje vývoj na čínském trhu, který se stal naším největším trhem a představuje zhruba jednu čtvrtinu odbytu," sdělil Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast personalistiky.

Dodal, že v příštím roce automobilka plánuje dodat zákazníkům minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

V roce 2013 překročil obrat společnosti potřetí za sebou hodnotu 10,3 miliard eur.

Přesně 920 800 vozů dodaných zákazníkům na celém světě představuje pro automobilku druhý nejlepší rok v historii. Mimo Českou republiku vyjelo 860 800 vozů. Nejsilnějším trhem značky Škoda byla v loňském roce Čína před Německem a Ruskem.

Letos je boleslavská automobilka v rekordním růstovém kursu. Od ledna do listopadu vyrobila pro zákazníky 955 300 vozů, což je již po jedenácti měsících o 34 500 vozů více než za celý rok 2013 a o 16 100 více než v dosud rekordním roce 2012.