Pečovatelská služba, která je příspěvkovou organizací města, bojuje nejen s financemi, ale také s přebujelou administrativou. To by se ale od letoška mělo změnit.

Kromě péče o staré lidi mají mimo pečovatelky jiné povinnost zaznamenávat přesnou dobu, kterou u klienta stráví jednotlivými úkony.

To znamená zapsat kdy přijdou, jak dlouho uklízí, kolik minut pomáhají s osobní hygienou, s jídlem nebo cokoliv dalšího.
To jim předepisuje zákon a od toho se odvíjí cena, kterou nakonec člověk zaplatí.

„Byla to pro nás šílená administrativní zátěž, denní záznamy, sumarizace a tak dál, ve statistickém výkazu musí být uvedeno všechno naprosto přesně, samozřejmě především to, kolik minut jsme kterému klientovi poskytovali služby třeba za rok,“ vysvětluje úskalí dosavadního starého systému Daniela Hailichová, ředitelka Pečovatelské služby města Mladá Boleslav.

Proto přišla s nápadem na zakoupení digitálních čteček, které celý proces usnadní.
„Každá pečovatelka bude mít čtečku, u klientů bude umístěn čárový kód, který sejme při příchodu a poté při odchodu, pak se data během pár vteřin přenesou do počítače a hotovo,“ vysvětluje podstatu zlepšení Hailichová.

Momentálně se tento ambiciózní projekt nachází ve stadiu, kdy pečovatelky dostávají čtečky a seznamují s novým systémem první klienty přímo na místě, tedy v jejich domácnostech.
„To není vůbec jednoduchý úkol, bude se to totiž týkat zhruba dvou stovek lidí. Vzhledem k tomu, že se jedná o seniory, mnohdy se zdravotními problémy, musíme jim to dobře vysvětlit,“ dodává ředitelka Hailichová.

Čtečky se podařilo koupit hlavně díky sponzorům, které vedení pečovatelské služby aktivně oslovovalo.
Z potřebné částky 135 tisíc sehnali úctyhodných 93, zbytek dodali z vlastního rozpočtu. Díky tomu mohli nakoupit 30 čteček.