Každou vteřinu bliknou u uzavřeného přechodu vedle stavby Bondy centra čtyři oranžová světla. Dvě v jednom směru, dvě ve druhém. Výsledek? Po Mladé Boleslavi se dokonce povídá, že semafor ročně probliká osm set tisíc korun, možná i milion.

„Je to nesmysl,“ popřel tyto spekulace vedoucí odboru dopravy Magistrátu města Mladá Boleslav Josef Macoun. Přesnou částku, kolik tyto dva semafory problikají, však nedokázal říct.

„Kalkulace nákladů na světelná signalizační zařízení je prováděna paušálně na podkladě smlouvy o zajištění správy, provozu, údržby veřejného i slavnostního či vánočního osvětlení, parkovacích automatů, věžních hodin a údržby vodních ploch. Proto je těžké uvést přesnou částku na jednotlivá světelná signalizační zařízení,“ zdůvodnil Macoun.

„Moc by mě zajímalo, proč město na jedné straně šetří, což je dobře, ale u Bondy centra semafory stále blikají. Proč není ruka, která by je vypnula?“ nechápe obyvatel Mladé Boleslavi Jan Dvořák.

Primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati uvedl, že je to pro město sice nepříjemné, ale semafor v podstatě není možné vypnout. „Ze zákona platí, že pokud je někde semafor, není možné jej vypnout. Řidiči by byli zmatení a nevěděli by, jestli je vypnutý záměrně, nebo jestli má poruchu,“ vysvětlil Nwelati.

Pak je ovšem zvláštní, že před několika lety město zakrylo semafory na cyklistických stezkách v sídlišti igelitovými pytli a vypnulo je. Proč to nejde také u tohoto semaforu, je nepochopitelnou záhadou.

Semafor byl postaven proto, aby reguloval dopravu při výjezdu vozidel ze stavby Bondy centra a z nulté etapy severovýchodní tangenty. K tomu však nyní neslouží, protože křižovatka je o několik metrů dál. Přesto vedoucí odboru dopravy Macoun tvrdí, že zapnutý semafor má smysl. „Upozorňuje řidiče na rušné místo v oblasti výjezdu ze stavby,“ řekl.

Nic se tedy nezmění. „Oranžová by tam měla blikat stále,“ tvrdí primátor Nwelati. Vedoucí dopravního odboru má ještě další důvod, proč semafory nevypnou. „Řadič je velmi složité a nákladné zařízení, které musí mít konstantní teplotu a napájení. Není možné jej pouze vypnout a neprovést demontáž. A demontáž by stála zhruba stejné peníze, jako když semafor necháme blikat. Proto je řadič zapojen a připraven k okamžitému využití, bude–li to potřeba,“ uzavřel vedoucí Macoun.