Ze Škody Auto však Schäfer nyní neodchází. Uvedl to v dopise, jímž se ve čtvrtek obrátil právě ke Škodovákům. Zdůraznil, že funkci předsedy představenstva VW převezme až k 1. červenci příštího roku – a do té doby zůstává na své nynější pozici. Na úvahy, kdo ho nahradí ve vedení značky Škoda, je tedy zatím čas.

„Do té doby budu nadále s plným nasazením pracovat pro naši společnost,“ uvedl Schäfer, jenž připomíná výzvy, na něž je nyní třeba v Mladé Boleslavi i v dalších závodech Škody Auto zaměřit pozornost. K těm hlavním řadí uvedení nových modelů na trh (ať už jde o varianty elektromobilu Enyaq iV, modernizovanou verzi karoqu či Fabii Monte Carlo), pokračování v přechodu k elektromobilitě – ale i úsilí vyrábět, které označil jako „boj o každý vůz“ navzdory dopadům koronavirové pandemie a nedostatku čipů.

Jako dlouhodobé cíle pak Schäfer připomíná strategii elektromobility a nasazení v růstových regionech Indie, Ruska a severní Afriky. Jejich zvládnutí je podle něj základem pro dlouhodobé zajištění pracovních míst Škodováků.

O tom, kdo by ho měl na pozici vrcholného manažera Škody Auto vystřídat, dozorčí rada mateřského koncernu ve čtvrtek neinformovala. Připomněla, že ředitel koncernu Herbert Diess, proti němuž se v Německu postavily odbory strachující se o zachování pracovních míst kvůli zásadnímu důrazu na elektromobilitu (pro výrobu elektroaut by zřejmě měly stačit nižší počty zaměstnanců), ve funkci zůstává. Přijde ale o část pravomocí. Některé z nich, včetně řízení aktivit koncernu v Číně, převezme dosavadní šéf VW Ralf Brandstätter – tedy muž, na jehož současnou pozici předsedy představenstva Volkswagenu koncern povolává z České republiky právě Schäfera.

V Německu dojde i na další personální změny, jež mají přispět ke snazšímu zvládání elektrifikace aut a elektronizace včetně IT činností a vývoje softwaru.