Díly budoucího stroje už jsou podle Handlíkových slov z větší části hotové. V pražských Hodkovičkách je pro Nadační fond letadla Metoda Vlacha vyrábí Petr Tax. V tamní dílně však už základ budoucího letadla nezůstane dlouho. Ke konci léta, zřejmě v září, by měl být převezen do muzea v Mladé Boleslavi, kde se bude během podzimu a počátku zimy dokončovat. Montáž motoru, osazování přístrojů, připojování hadic – to vše by návštěvníci měli mít možnost sledovat přímo během prací.

„Letoun by měl být do konce letošního roku dokončen v kostře – a i s motorem vystaven v našem muzeu. První létání plánujeme do poloviny příštího roku,“ konstatoval vedoucí Handlík.

Strážník na motocyklu v Mladé Boleslavi.
Autista dostal záchvat na přechodu v Boleslavi. Pomohl mu strážník s motorkou

Chystaný přírůstek sbírky se má stát nejen novým lákadlem expozice leteckého muzea v Mladé Boleslavi, ale k vidění bude i ve vzduchu. Třeba při akcích pro příznivce letecké historie, které se ve městě konají už dvě desetiletí. První Dobový letecký den uspořádal nadační fond společně s mladoboleslavským aeroklubem v roce 2002, kdy se hlavním tahákem stala tehdy nově vytvořená replika stroje mladoboleslavského mechanika a konstruktéra Metoděje Vlacha. Tradice se ujala – jen vzhledem ke stále stoupajícímu zájmu i ze zahraničí přibyla k označení Dobový letecký den ještě slova Historical Airshow. Nové doplnění kolekce replik se může pro cizinu stát dalším magnetem.

Letoun Sopwith Triplane byl jednou ze stíhaček z produkce společnosti Sopwith Aviation Company, které zasáhly do dění na bojištích první světové války. Jednomístný stroj, vyzbrojený většinou jedním kulometem synchronizovaným pro střelbu okruhem vrtule bez poškození jejích listů (pouze výjimečně dvěma) byl mezi letci oceňován pro poměrně snadnou pilotáž. V roce 1917 létal především ve službách tehdejších britských námořních leteckých sil a francouzského námořnictva; ačkoli u německých protivníků budil respekt (a dokonce u konstruktérů v Německu vzedmul vlnu zájmů o trojplošníky), byl poměrně záhy nahrazen dodnes populární „velbloudí stíhačkou“ Sopwith Camel, jež byla dvouplošníkem. Triplane se uplatnil dokonce i ve vznikajícím sovětském letectvu, když jeden kus dodaný v roce 1917 vojenským silám tehdejšího carského režimu doplnilo o rok později několik dalších strojů ukořistěných intervenčním jednotkám.