Jak uvedla Nicole Mertinová, mluvčí Středočeského kraje, do jehož vlastnictví komunikace spadá, stavební práce by měly skončit v závěru září.

Mnozí řidiči si oddychnou. „Dopravu tu řídí semafory. To je sice fajn, ale kolikrát tu jsou fronty, že jedu až ve druhé vlně," sdělil řidič František. Jelikož je rozený Bělák, pokud nemusí, do rozestavěného centra autem nejezdí.

„Pěšky je to určitě rychlejší. Ne vždy ale můžete nechat auto doma," konstatoval. Pozitivně ale kvituje novou kruhovou křižovatku, která vznikla u sauny. V dopravní špičce ji bylo těžké přejít. A navíc se hned vedle nachází základní škola. Auta zde tak alespoň zpomalí. Ne všichni řidiči tu totiž dodržovali předepsanou padesátku.

Tyršova ulice je hlavní komunikační tepnou Bělé a denně po ní projedou stovky automobilů. Jen pár kroků od kritického místa je Masarykovo náměstí a tedy veškerá občanská vybavenost městský úřad, pošta, autobusové stanoviště, městská kulturní zařízení, park i obchod.

Přeložky napětí a chodníky

Podle Nicole Mertinové stavbaři aktuálně pracují na přeložkách nízkého a vysokého napětí a dláždí chodníky. „Druhá polovina okružní křižovatky je už po přepojení nízkého napětí a zbývají ještě sadovnické úpravy," popsala mluvčí Středočeského kraje.

Stavbaři během prací museli překonávat řadu problémů. Některé šly vyřešit okamžitě, jiné v řádu dnů. Jedním z největších oříšků byla stavba opěrných zdí, která byla založená na pilotách. Jednoduchá nebyla ani práce ve svahovitém terénu Mělnické ulice.

Přesto veškerá stavební činnost mohla skončit už zhruba před měsícem, kdyby se neobjevily komplikace. „Ty souvisely s plněním požadavků správců plynu a přeložky kabelů," vysvětlila Nicole Mertinová.

Přestože se práce chýlí k závěru, pravděpodobně až do 10. září zůstane uzavřená polovina nové okružní křižovatky. Neprojedete ani po několika místních komunikacích.

Rekonstrukce Mělnické ulice, která je dlouhá 880 metrů, zahrnovala komplexní opravu i stavbu dvou opěrných zdí, zárubní zdi a schodiště. Před pěti lety zde došlo k destrukci zemního tělesa, a to včetně konstrukce vozovky.

Celková cena se vyšplhala na 55,7 milionu. Pětaosmdesát procent částky poskytl ROP Střední Čechy. Město hradilo úpravy komunikací, parkovišť včetně odvodnění, dále chodníky, veřejné osvětlení a zeleň.