VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ředitel Klaudiánovy nemocnice: Pereme se s tím, abychom měli dost specialistů

Mladá Boleslav /ROZHOVOR/ - Klaudiánovu nemocnici čeká letos perný rok. Mnoho investičních akcí na jedné straně a pochopitelný tlak na udržení určité zdravotní úrovně na straně druhé. To vše je cílem staronového ředitele nemocnice JUDr. Ladislava Řípy. V závěru loňského roku tomu byl rok, co se stal ředitelem, přitom „Klaudiánku“ už před lety vedl.

12.2.2018
SDÍLEJ:

JUDr. Ladislav Řípa, ředitel Klaudiánovy nemocnice v Mladé Boleslavi.Foto: Deník

Před rokem nebyla Klaudiánova nemocnice v dobré hospodářské kondici, potýkala se s řadou personálních problémů a také důvěra pacientů nebyla právě na nejlepší úrovni. Tyhle záležitosti měl ředitel Řípa na stole takřka každý den. Musela nastat řada změn, cíl přitom byl jasný – nemocnici uzdravit nemocnici a i nadále poskytovat kvalitní péči. 

Před vaším příchodem na post ředitele na tom nebyla nemocnice po ekonomické stránce právě nejlépe.
Za rok 2016 byla provozní ztráta naší nemocnice téměř 88 milionů korun. Za loňský rok budeme sice také ještě ve ztrátě, ale ta bude o několik desítek milionů menší. Hospodaření za uplynulý rok ještě nemáme uzavřeno, ale podle předběžných odhadů je jasné, že jsme na tom lépe. Díky podpoře Středočeského kraje nejsme od srpna 2017 po splatnosti – tedy všechny faktury platíme všem dodavatelům bez rozdílu k datu jejich splatnosti, což je obrovský posun. Dříve měla nemocnice s platbami i dva a půl měsíce zpoždění. 

Jak hodnotíte rok 2016 po stránce péče?
Pro rok 2017 bylo naším hlavním úkolem stabilizovat nemocnici tak, abychom zlepšili ekonomiku a péči. Abychom na odděleních mohli obsloužit více pacientů, kteří čekají na ošetření. To se podařilo, protože oproti roku 2016, kdy jsme měli spočítané takzvané vratky (vypořádání se zdravotními pojišťovnami – pozn. red.) na 21 milionů korun, tak letos nebudeme muset patrně vracet nic. To znamená, že jsme splnili pojišťovnami požadovaný objem péče. Je samozřejmé, že si každá zdravotní pojišťovna hlídá, aby za peníze, které nám pošle, jsme poskytli odpovídající péči. V roce 2017 jsme naprosto vše splnili – poskytli jsme více péče, než v roce 2016. V našich ambulancích bylo více lidí, na lůžkových odděleních jsme poskytli více péče a rovněž jsme i více operovali. 

Z čeho máte největší radost vy?
Z toho, že se nám podařilo udržet rozsah služeb tak, jako v době, kdy jsem do pozice ředitele nastupoval. Dnes totiž není jednoduché udržet kvalitu a rozsah péče. Všichni totiž víme, že je napříč obory nedostatek personálu. Takový je, bohužel, stav ve všech nemocnicích. Nynější sestřičky odcházejí do důchodu a nové nejsou. Dříve bývalo ve zdravotnictví zvykem, že třeba lékař přicházel do práce v pátek ráno a odcházel domů v pondělí odpoledne nebo dokonce až v úterý. Sestřičky mívaly obrovské množství přesčasů. Doba se mění a požadavky personálu, aby netrávil tolik času v nemocnici, jsou podle nás skutečně oprávněné. Udržení rozsahu péče tedy považuji za největší úspěch.

O nedostatku personálu napříč republikou se mluví stále. Jak to je v Klaudiánově nemocnici?
Na některých odděleních jsme měli a máme různé personální výkyvy, někde máme plný stav. Pereme se především s tím, abychom měli dostatek lékařů – specialistů. Například nedostatkoví jsou endokrinologové, kardiologové nebo specialisté na rentgenologii. To stejné platí i u středního personálu. V nemocnici pracuje téměř 1600 lidí různých odborností. Když vezmete v úvahu chybějící pracovníky na některých odděleních, mateřské dovolené a nemocnost, tak to není jednoduchá situace. Přesto se, pochopitelně, snažíme poskytovat lepší a kvalitnější péči po odborné stránce. Naše nemocnice si v mnoha oborech udržuje vysokou úroveň.

Kam všude jste vloni investovali?
Jednou z důležitých investic loňského roku je bezesporu zřízení centrálního příjmu pacientů – díky tomu budou lidé přicházet se svými problémy pouze na jedno místo. Už se nebude chodit zvlášť na internu a na úrazovku. Tomu předcházely přípravy – například stěhování ortopedické ambulance a vybudování zákrokového sálku na drobnější výkony. V září jsme otevřeli zrekonstruované odběrové místnosti v původních prostorách, ale v daleko lepší kvalitě – přibyla místa k sezení ve velké čekárně, a především vyvolávací systém. Vloni byla také dokončena první etapa rekonstrukce hlavní recepce, protože vstup do nemocnice byl v havarijním stavu. 

Co vás čeká letos?
V lednu a únoru finišovaly a finišují práce na úrazové části centrálního příjmu tak, aby se v březnu mohl centrální příjem naplno spustit v nových prostorách. Úrazová část sice zůstává v původních místnostech, ale bylo zapotřebí generální opravy, protože po letech používání je prostor značně opotřebovaný. Ještě letos by se sem měla přestěhovat z budovy záchranné služby i lékařská pohotovostní služba pro dospělé, aby byla pohromadě z jednoho vstupu s jednou recepcí. Výhodou centrální příjmu je bezesporu jeho umístění – nachází se v budově, kde jsou zároveň rentgeny, magnetická rezonance, CT, ale i ARO a operační obory – chirurgie a ortopedie. Dojde tak ke zkrácení doby vyšetřovacích metod, aby se mohla co nejrychleji určit diagnóza pacienta. Centrální příjem se ale netýká dětských pacientů, gynekologie a porodnice – tyto obory zůstávají se svým příjmem na svých odděleních. 

Často se hovoří o stavbě parkovacího domu. 
Co se týká parkovacího domu, tak na jaře by mělo být vydáno územní rozhodnutí. Stavět by se mělo začít v roce 2019. Počítáme s kapacitou asi 700 míst, což je oproti stávajícímu parkovišti pro 130 vozidel velká změna. Doufáme, že tento dům pokryje parkování nejen pacientů a zaměstnanců, ale také v odpoledních hodinách a přes noc nabídne volnou kapacitu pro obyvatele z okolí nemocnice. 

Chystáte další významné akce?
Určitě. Třeba stavba nové kuchyně, což souvisí se stavbou nového pavilonu pro matku a dítě. Důležitá je pro nás i letošní oprava budovy staré interny. Z minula je hotové zateplení budovy a kompletně jsou vyměněna okna. Uvnitř je ale stavba původní. Čeká nás kompletní generálka od podlah, přes výtahy, rozvody, datové sítě, sociální zázemí. Podle současných předpokladů budeme vyhlašovat veřejnou zakázku na zhotovitele do konce pololetí. Práce by měly být zahájeny na podzim, pokud půjde vše podle plánů, bude hotovo někdy v červnu 2019. Následně by se tam měla rozšířit lůžková rehabilitace, na dvou podlažích by měla být léčebna dlouhodobě nemocných a v posledním patře hematologický stacionář. Budeme také investovat do přístrojů. Letos chceme obnovit hlavní velké přístroje – CT, dvě gamakamery (přístroje na vyšetření kontrastními látkami – pozn. red.), magnetickou resonanci a mamograf. Dohromady mluvíme o přístrojích za více než sto 100 milionů korun. 

Autor: Jiří Macek

12.2.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Obsluha strojů 13 000 Kč

Obsluha ostatních strojů a zařízení pro chemickou výrobu Obsluha ostatních strojů a zařízení pro chemickou výrobu. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13000 kč, mzda max. 13500 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Místo výkonu práce:, Újezdec č.p. 60, Smilovice, 294 42 Luštěnice, , Prvotní kontakt: tel.: 603 570 894 (9-14 hod.), e-mail: GBNLGB@gmail.com nebo osobně: 9-12 hod. Luštěnice, pondělí. Pracoviště: My taboo s.r.o.- pracoviště újezdec u luštěnic, 294 42 Luštěnice. Informace: Martin Jíranek, +420 603 570 894.

Zdravotnictví - Zdravotnictví Sociální pracovník 15 000 Kč

Sociální pracovníci v oblasti péče o zdravotně postižené Pracovníci v sociálních službách. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 24000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Místo výkonu práce:, Olšina č.p. 1, 294 11 Loukov u Mnich.Hradiště - Mnichovo Hradiště, , Požadavky: samostatnost, flexibilitu, empatie a bezúhonost. Nabízíme: 5 týdnů dovolené, závodní stravování, příspěvek na PF, možnost dalšího vzdělávání, přátelský kolektiv. Platové podmínky dle nařízení vlády č. 564/2006 Sb. v platném znění, v závislosti na dosaženém vzdělání a praxi. Pracovní smlouva je uzavřena na jeden rok, poté možno na neurčito.. Pracoviště: Domov pod skalami kurovodice, poskytovatel sociálních služeb, 294 11 Loukov u Mnich.Hradiště. Informace: Renata Brzáková, +420 326 789 405,326 789 877.

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 17 360 Kč

Úředníci Specialisté dávek SSP a DPP. Požadované vzdělání: úsv. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 17360 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Hlavní náplň činnosti:, - zajišťování agend nepojistných sociálních dávek, - agenda státní sociální podpory a pěstounské péče,, - kompletní zabezpečení agendy státní sociální podpory a pěstounské péče, - zpracování žádostí o dávky v informačním systému, - zodpovědnost za jejich správnost a úplnost, - zajišťování veškeré agendy pro občany EU v souladu s nařízeními EU, , Kvalifikační a další požadavky: , - ukončené středoškolské vzdělání s maturitní zkouškou nebo vyšší odborné vzdělání, - bezúhonnost, - praxe na úřadu práce, zejména v oblasti SSP a PP výhodou, - orientace v zákoně č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, v zákoně č. 500/2004 Sb., správní řád, a v zákoně č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí výhodou., - znalosti popř. praxe v oblasti státní správy - výhodou, - znalost zákona č. 500/2004 Sb., správní řád - výhodou, - výborná znalost práce na PC, - odolnost vůči stresu, výborné komunikační dovednosti, - samostatnost, pečlivost, důslednost, schopnost týmové práce, , Pracovní podmínky:, - platové zařazení v 9. platové třídě v souladu s platnými právními předpisy, - pružná pracovní doba – plný úvazek, - předpokládaný nástup ihned, - pracovní poměr na dobu určitou a to po dobu pracovní neschopnosti, nejdéle však na dobu 1 roku., , V případě zájmu o uvedenou pozici zašlete prosím elektronicky motivační dopis s uvedením názvu pozice a pracoviště, doplněný o strukturovaný životopis, nejpozději do 10. srpna 2018 včetně na e-mailovou adresu: pavel.krpalek@uradprace.cz, , Nedoložení výše požadovaných dokumentů je považováno za nesplnění požadavků. Nesplnění požadavků může být důvodem k vyřazení z účasti na výběrovém řízení.. Pracoviště: Úřad práce české republiky - kontaktní pracoviště mladá boleslav, staroměstské nám. 70, Staroměstské náměstí, č.p. 70, 293 01 Mladá Boleslav 1. Informace: Pavel Krpálek, .

Zdravotnictví - Zdravotnictví Zubní lékař 25 000 Kč

Zubní lékaři Zubní lékaři bez specializace. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce:, Krajířova č.p. 137/2, Mladá Boleslav I, 293 01 Mladá Boleslav 1, , Prvotní kontakt: emailem: stom1@email.cz nebo telefonicky: 773 867 032 (od 17 hod.), , Zaměstnanecké výhody: stravenky, školení.. Pracoviště: Buveus s.r.o., Krajířova, č.p. 137, 293 01 Mladá Boleslav 1. Informace: Oleksandr Dubanovskyi, +420 773 867 032.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).

K soukromému užívání auta hejtmankou zveřejnil kraj smlouvu

Videosouhrn 15. srpna 2018

Stříkačky stříkaly u Stříbrných stěn a cizinci kopali bezbranného: videa dne

Kdy padnou billboardy? Až naprší... Až nasněží... Až někdy

Střední Čechy – Hotová detektivka. Tak prý často vypadá práce úředníků, kteří se mocí svých razítek a počítačových klávesnic snaží přispět k odstraňování velkoplošných reklamních poutačů u silnic I. třídy. Ve středu to uvedl středočeský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO).

Kraj chce části klientů H-Systemu přispět na to, aby se mohli soudit

Střední Čechy – První konkrétní pomoc za uplynulých 20 let. Tak Ivan Král z družstva Svatopluk, sdružujícího část klientů zkrachované stavební společnosti H-System včetně rodin žijících v Horoměřicích (bydlí tam v domech, které mají podle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR opustit, aby je konkursní správce mohl prodat v dražbě a peníze použít k uspokojení části pohledávek všech věřitelů) komentoval závěry úterní schůzky představitelů stranických klubů ve středočeském krajském zastupitelstvu.

AKTUALIZOVÁNO

Kontrolu krajských zakázek odstartoval příval anonymů

Střední Čechy – Ceny jsou vysoké a zakázky cinknuté. Tak zní upozornění, které na středočeském hejtmanství odstartovalo interní audit. V úterý o tom informovala hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).

Návštěvníky lákají kocouří procházka i jízda veteránů

Střední Čechy – Akce, které by si podle doporučení Středočeské centrály cestovního ruchu lidé v tomto týdnu neměli nechat ujít, nejsou tentokrát soustředěny pouze do víkendových dnů.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT