Původně měla stavba lávky vyjít na 18 milionů korun. „Nově vysoutěžená cena je vyšší asi o 10 procent, což je při zohlednění již odvedené práce a letošní turbulentní situaci ve stavebnictví velmi pozitivní výsledek,“ uvedl starosta Jiří Plíhal.

Letos v březnu se uskutečnilo slavnostní poklepání na základní kámen, ale za pár týdnů dělníci ze stavby zmizeli. „Od června je stavba zakonzervována,“ potvrdil Plíhal.

Důvodem přerušení stavby byl krach dodavatelské firmy Raeder & Falge. Město před pár týdny vyhlásilo nové výběrové řízení na dodavatele a nyní už zná vítěze. „Počítáme s tím, že pokud vše bude probíhat ideálně, tak by nový most měl vyrůst během příštího roku,“ doplnil Plíhal.

Lávka bude na straně Mnichova Hradiště navazovat na Černou silnici. Na druhé bude pokračovat mezi poli asi 320 metrů dlouhou cyklostezkou, která lávku propojí s asfaltovou komunikací. Délka přemostění činí 43,9 metru, celková délka mostu je 51,9 metru. Stavba bude 3,8 metru široká, volná šířka pro pohyb na mostě činí rovné 3 metry. V případě nutnosti po něm projede i sanitka.

V budoucnu by se lávka měla stát součástí připravované cyklostezky Greenway Jizera v úseku Bakov nad Jizerou – Svijany.

Až do devadesátých let přemosťoval na konci Mnichova Hradiště řeku mostek. Spojoval město s obcí Klášter Hradiště nad Jizerou. „V sedmdesátých letech jsem přes ten most chodil ze školy,“ vzpomínal na jaře starosta Kláštera Jiří Navrátil.

Jenže po revoluci byl o pár set metrů dál otevřen velký silniční most a malý zchátralý byl odstraněn. Pro velkou dopravu tedy most existoval. Ale pro pěší a cyklisty, kteří čím dál častěji trasu podél Jizery vyhledávají, to začal být problém.