Obyvatelé Mladé Boleslavi, kteří běžně po dálnicích nejezdí, ale využívají obchvat Mladé Boleslavi přes krátký úsek rychlostní silnice R10 mezi Boleslaví a Kosmonosy, aby si urychlili cestu a také nezatěžovali ulice města výfukovými plyny, musí mít dál drahou dálniční známku.

Loňské rozhodnutí ministerstva dopravy, že zpoplatní

i úseky, kde se dosud neplatilo, platí i přes silný odpor veřejnosti a části politiků. Nepomohla ani petice. „V červnu jsme panu ministrovi předali petici s 600 podpisů,“ říká zmocněnec petičního výboru Přemysl Sezemský.

Pomůže ministr?

Přestože tehdejší ministr dopravy byl změně nakloněný, nového šéfa resortu, který nastoupil v červenci, petice nezajímá. „Nedávno nám přišel dopis od ministra Pavla Dobeše, že se nyní o zrušení zpoplatnění úseku u Boleslavi neuvažuje, že výjimka udělena nebude. To nás velmi překvapilo, když Věci veřejné před volbami slibovaly, že zpoplatnění zabrání,“ říká další iniciátorka petice Jiřina Hančarová. Podle ní vede toto opatření ke zbytečnému růstu dopravy, hluku a exhalací v ulicích Mladé Boleslavi.

Velká část řidičů, kteří běžně nevyužívají dálnice podle ní nemá peníze na to, aby si kvůli krátkému úseku mezi dvěma částmi Mladé Boleslavi kupovali drahou dálniční známku. Její cena se má navíc ještě zvyšovat. Aktuálně stojí roční kupon 1200 korun.

„Rozhodně se nevzdáváme a chceme v jednání pokračovat. Výjimku ve zpoplatnění R10 bychom chtěli alespoň do doby, než dojde ke stavbě severovýchodní tangenty v Mladé Boleslavi, dodala boleslavská zastupitelka Jiřina Hančarová.