V příštích letech má ve městě vzniknout nových 550 parkovacích míst. Jde o jednu z podmínek, které musí radnice splnit, aby mohla vyčerpat sedm set milionů, vyčleněných pro Mladou Boleslav v rámci Integrovaného plánu rozvoje území z evropských fondů. V praxi by mělo jít především o stavbu tří velkých parkovacích domů.

Už nyní je jasné, že první z nich vyroste na parkovišti u sportovní haly vedle městského stadionu. Podle náměstka primátora Jiřího Boušky jde o projekt, který je zatím nejdál.

„Půjde o parkoviště P+R, což v praxi znamená, že v dosahu parkoviště musí být zastávky MHD a spoje jimi musí projíždět v určité frekvenci," vysvětlil.

Další parkovací domy mají vzniknout na náměstí Republiky a na křižovatce ulic Havlíčkova a Jana Palacha.

Zatímco v případě parkovacího domu u Kauflandu už město upravuje starší projekt, na náměstí Republiky teprve proběhl geologický průzkum, na jehož základě bude stanoveno, jak hluboko může být podzemní dům zapuštěn.

Vedení města si představuje podobný projekt, jaký byl realizován na Staroměstském náměstí.

U nových parkovacích kapacit na sídlišti musí vedení města ještě rozseknout, zda dům vyroste u dopravního magistrátu nebo vedle Centrothermu.

Rozpaky však budí skutečnost, že dokonce i první z parkovacích domů bude vybudován teprve poté, co město nový parkovací režim spustí.

Spuštění tohoto režimu, který se už léta chystá a ještě déle se o něm mluví, připravuje město na podzim. Otázkou však je, zda do té doby uzavře smlouvu s dodavatelem parkovacích automatů. Do prvního výběrového řízení se totiž kvůli přísným podmínkám přihlásil jediný zájemce. A ten vybrán nebyl. „Jde nám o to, abychom z parkovacích automatů mohli získávat data a podle toho parkovací režim upravovat," vysvětluje Bouška a dodává, že takovou technologii mohou nabídnout jen velcí hráči na trhu.