Právě podrobná data o jejich využívání ostatně umožnila vybrat lokality, kde jsou stojany na kola nejpotřebnější, připomněl náměstek primátora Jiří Bouška (za Volbu pro MB + ANO). „Stojany jsme financovali z takzvaného Malého fondu Škoda Auto,“ konstatoval. S dodatkem, že cyklodoprava v Mladé Boleslavi je jedním z témat, jež město řeší společně s automobilkou.

Přímo u 6. brány jejího areálu byl ve Štefánikově ulici umístěn jeden z kolostavů, který tak slouží v blízkosti strojírenského učiliště a Škoda Akademie. Další našly umístění před gymnáziem, na Staroměstském náměstí před hotelem Věnec, v lokalitě U Kasáren u křižovatek ulic Havlíčkova a Erbenova i Václavkova a Čechova, nedaleko internátu na Jičínské a na Rozvoji. A brzy se nový stojan objeví i v ulici Jana Palacha, slibuje náměstek Bouška.

K popularitě cyklodopravy přispívá i možnost vypůjčit si sdílená kola, jež ve městě provozuje společnost Nextbike. Jejíž zástupce Tomáš Karpov uvedl, že ve všedních dnech firma v Mladé Boleslavi zaznamenává mezi 1,1 a 1,5 tisíce výpůjček. K dispozici je zde 140 mechanických kol a 10 elektrokol, přičemž jejich používání se odlišuje námahou i cenou.

Zatímco v případě elektrokol každá minuta rovná se 1 Kč, u bicyklů, kde jsou jezdci odkázáni pouze na vlastní šlapání, mají první čtvrthodinu zdarma a následujících 30 minut přijde na 16 Kč. Počítá se s tím, že půjčovat si sdílená kola bude možné i v zimě – což ostatně uživatelé znají i z minulosti.