„Ve třídách mateřských školek by mělo být 24 dětí, na základních školách pak 28 a ve školách pro děti se speciálními potřebami dokonce jen 6 až 14 dětí,“ řekl primátor Boleslavi Raduan Nwelati. Podle jeho slov město ale v několika případech povolilo navýšení počtu dětí, a tak ve školce například místo 24 dětí může být 26. „Celkem jsme tak povolili zvýšení ve 106 případech."

Osobně by ale uvítal opačný trend, tedy menší počet žáků, než uvádí ministerstvo školství a povolují jejich výjimky. „Souvisí to s tím, o čem už delší dobu mluvíme, a to, že chceme, aby školství v Mladé Boleslavi bylo na výjimečné úrovni," řekl primátor a dále uvedl, že hovoří li předpis o tom, že má být ve školkovské třídě 24 dětí, pak by byl rád, aby v boleslavských školkách bylo ve třídě 20 dětí. Na základních školách by to mělo být 24 místo 28 dětí, a školy pro děti se speciálními potřebami jsou samostatnou kapitolou. „Tam je jakékoliv navýšení nežádoucí. I proto stavíme dvě nové mateřské školky, abychom mohli snížit počty žáků ve třídách," nastínil Nwelati.

Dále uvedl, že méně dětí ve třídách má pozitivní vliv především na kvalitu výuky, protože se pedagogové mohou jednotlivým dětem věnovat daleko intenzivněji, a mají také nad třídou lepší kontrolu. „Pro školy to ale znamená snížení příjmů, neboť peníze dostávají podle počtu žáků,“ vysvětlil první muž Mladé Boleslavi a dodal, že v takovém případě by město muselo finanční rozdíl školám kompenzovat. „To je ale právě jedna z těch věcí, jimiž by boleslavské školství mohlo být v rámci republiky výjimečné."

Názor primátora potvrdila i Jana Křížková, ředitelka mateřské školy Kosmonos. „Pokud by ve třídách bylo 20 dětí, bylo by to optimální hlavně pro děti,“ řekla žena, která zastřešuje osm školkovských tříd. „Pokud by nám město 5 až 6 dětí kompenzovalo, určitě bychom se nebránili. Dnes máme ve třídách 25 dětí. Abychom měli na výplatu pro dvě učitelky, potřebujeme mít ve třídě 26 dětí,“ přiznala Jana Křížková.

Město automobilů má podle sdělení primátora Nwelatiho v oblasti školství celou řadu plánů do budoucna. Například zvažuje vznik speciální třídy v některé ze stávajících škol, kde by hlavním jazykem výuky nebyla čeština, ale například angličtina, v úvaze je rovněž cizojazyčná městská školka.

Současně radní uvažují o speciální školce pro děti s autismem, neboť osob s touto diagnózou v posledních letech přibývá a v Mladé Boleslavi nejsou v krajských školských zařízeních dostatečné kapacity, proto rodiče vozí děti s tímto typem hendikepu až do Turnova.