O pivo z Kláštera je stále větší a větší zájem. A to nejen na domácím trhu, ale stále více a více se pivo z Kláštera prosazuje na zahraničních trzích. A to je velice dobrá zpráva. A vše nasvědčuje tomu, že loňský výstav bude překonán.

Předloni v pivovaru vyrobili 98 tisíc hektolitrů klášterského piva, vloni se v malé obci u Mnichova Hradiště vystavilo už 120 tisíc hektolitrů.

Mohlo by to letos být ještě víc? „Rádi bychom se dostali někam až k samotné hranici našich technologických možností. Tedy k hranici 140 tisíc hektolitrů piva,“ uvedl Josef Špryňar, obchodní ředitel společnosti Ecoholding, která Pivovar Klášter provozuje.

Co pro to musejí v Klášteře udělat? Už nyní se v pivovaru velmi intenzivně věnují zkvalitnění technologických zařízení pro výrobu všech produktů.

„Stejně intenzivně pracujeme na záměrech obchodní strategie. Konkrétně je tu trvalý trend rozšiřovat odbytiště u sudového piva nejen tzv. okolo komína, tedy v nejbližším okolí pivovaru, ale i po celé republice,“ podotkl obchodní ředitel.

Klášterské pivo se prodává například i na některých hraničních přechodech, své příznivce má v Plzni i v Českých Budějovicích. V Praze se pivo se značkou Klášter točí zhruba na stovkách míst. A to je výborný výsledek. „Samozřejmě že naším hlavním záměrem je středočeský a severočeský region a Praha,“ podotkl Josef Špryňar.

V letošním roce se vedení pivovaru spoléhá na příznivé ohlasy v Německu, kam se nově začíná vyvážet osmilahvový set. Startují ale také dodávky do Ruska a Gruzie, i nadále je podstatný čínský trh, je tu i odbytiště v Itálii. „Novou akvizicí je Rumunsko,“ zmínil se Josef Špryňar. Vedení pivovaru má rozjednánu řadu dalších projektů s některými obchodními řetězci v České republice.

Uvidíme v průběhu roku, jak se všechny plány podaří realizovat. Než se totiž „rozjede“ samotná dodávka klášterského piva, stojí za tím obrovské množství práce vedení pivovaru. Za vším ale stojí rovněž i práce desítek zaměstnanců pivovaru. Bez nich by i sebelepší management nebyl tím, čím je.

Pečlivá práce desítek zaměstnanců tak nese své úspěchy a vedení pivovaru má možnost nabízet zcela bez ostychu vynikající výrobek, který nám mohou v širokém okolí jen závidět.